اکران فیلم «عروسی پسر زینت» در جشنواره بین‌‌المللی فیلم «انسان‌شناسی بصری» مسکو | فراتاب
کد خبر: 11642
تاریخ انتشار: 25 اردیبهشت 1400 - 15:05

فراتاب - منصور جهانی: فيلم مستند «عروسی پسر زینت» به كارگردانی و تهيه‌كنندگى فرهاد ورهرام در بخش «رقابتی اصلی» نهمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «انسان‌شناسی بصری» مسکو در کشور روسیه به نمایش در می‌آید.
فیلم مستند «عروسی پسر زینت» Wedding of Zinat’s Son به کارگردانی، تهيه‌كنندگى، پژوهشگری و نویسندگی فرهاد ورهرام مستندساز سرشناس و باتجربه سینما، در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش «رقابتی اصلی» نهمین دوره جشنواره بین‌‌المللی فیلم «انسان‌شناسی بصری» مسکو در ساعت 19 دیروز جمعه 24 اردیبهشت ماه جاری (14 می 2021) در گالری «ترتیاکف» Tretyakov در کشور روسیه اکران شد.
پخش بین‌‌المللی این مستند، بر عهده شرکت بین‌‌المللی پخش «هنر هفتم» با مدیریت علیرضا شاهرخی است.
این جشنواره، توسط مجمع بین‌المللی انسان‌شناسی بصری مسکو، با همکاری دانشگاه دولتی «لومونوسف» Lomonosov مسکو، انستیتوی مردم‌شناسی و آکادمی علوم روسیه و همچنین با نمایش آثار شاخصی از فرهنگ مردم اقصی نقاط دنیا از ساخته‌های کارگردانان کشورهای مختلف جهان، در بخش‌های مختلف رقابتی و غیررقابتی از جمله؛ بخش«رقابتی اصلی»، بخش رقابتی «فیلم‌های اول»، بخش «سینما»، بخش «نمایش ویژه»، بخش «فروم» و ... از روزهای ۲۱ تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری (۱۱ تا ۱۶ می 2021) در گالری «ترتیاکف» در شهر مسکو پایتخت کشور روسیه برگزار می‌شود.
مجمع بین‌المللی انسان‌شناسی بصری تحت عنوان «دوربین واسطه»، هر دو سال یک‌بار و با هدف نشان‌دادن تنوع و وحدت فرهنگ مردم جهان، ملاقات مخاطبان سینما با زندگی روزمره مردم در دورافتاده‌ترین نقاط زمین و برقراری گفت‌وگو با آنها از طریق هنر سینما این رویداد سینمایی را در شهر مسکو در کشور روسیه برگزار می‌کند.
این جشنواره، با توجه به طیف گسترده‌ای از متخصصان و مخاطبانی که به همراه دارد؛ به تنوع و زیبایی سنت‌های مختلف فرهنگ مردم جهان اهمیت ویژه‌ای می‌دهد و با توجه به عنوان این رویداد سینمایی که «دوربین واسطه» است، به ویژه از فیلم‌هایی که گفت‌وگوی فرهنگ‌ها را از طریق تحقق مسئولیت اخلاقی نویسنده و پژوهشگر اثر، به خوبی انجام شده باشد، استقبال می‌کند و از همه مهمتر این‌که، مسئولیت اخلاقی یک کارگردان با دوربینش مقابل فرهنگی که در حال فیلمبرداری است و با هنرمندی به مخاطب خود انتقال می‌هد، برای آنها حائز اهمیت است.
تعدادی از عوامل فیلم مستند «عروسی پسر زینت» عبارتند از: پژوهشگر، نویسنده، کارگردان و تهیه‌کننده: فرهاد ورهرام، فیلمبردار: رضا تیموری، صدابردار: مهرداد عباسپور، صداگذار: مهرشاد ملکوتی، تدوین‌گر: طاهره حسینی و گوینده: زینت دریایی.

نظرات
آخرین اخبار