آیا رتبه فضای کسب و کار در کرمانشاه بهبود می‌یابد؟ | فراتاب
کد خبر: 11636
تاریخ انتشار: 20 اردیبهشت 1400 - 10:21
معاون استاندار کرمانشاه: تحقق شعار سال با بهبود فضای کسب و کار ممکن است

فراتاب_ کرمانشاه: جلسه کارگروه بهبود فضای کسب و کار استان به ریاست دکتر باباخانی سرپرست معاونت اقتصادی استانداری و با حضور مدیران کل و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی عضو این کارگروه برگزار شد.در این جلسه، آخرین گزارش سامانه خدمات الکترونیک پنجره واحد سرمایه گذاری، ارائه گزارش مسائل و راهکارهای بهبود فضای کسب و کار از نظر فعالین بخش خصوصی، ارائه برنامه عملیاتی مرتبط با مصوبات هیات مقررات زدایی در حوزه تسهیل فرآیند صنایع غذایی و تبدیلی توسط اداره کل جهاد کشاورزی و همچنین گزارش عملکرد و اقدامات چالش‌های حوزه کشاورزی در خصوص اصلاح فرایند مجوز ها توسط نظام مهندسی کشاورزی به عنوان ۴ دستور کار این گروه مطرح گردید.س

رپرست معاونت اقتصادی استانداری در سخنانی، ممانعت دستگاه‌های اجرایی از صدور مجوز برای درخواست های جدید سرمایه‌گذاری به بهانه اشباع بازار و اشباع ظرفیت را بدون توجیه قانونی ذکر کرد و گفت: بر اساس نص صریح قانون اساسی هیچ دستگاه اجرایی حق ندارد به بهانه اشباع ظرفیت، برای درخواست‌های جدید سرمایه‌گذاری از صدور مجوز، ممانعت به عمل بیاورد. همچنین وی افزود: در خصوص معیارهای مربوط به سنجش فضای کسب و کار با سه دسته مواجه هستیم:

۱. معیارهایی که در چارچوب اختیارات استان است و کلیه دستگاهها باید نهایت تسهیل و تسریع را در آنها انجام دهند

۲. معیارهای که از مرکز ابلاغ می گردد و در صورتی که مخل کسب و کار باشند بایستی در اسرع وقت برای اصلاح آنها از طریق مراجع ذیربط اقدام کرد.

۳. معیارهایی که بطور کامل از اختیار استان خارج است همانند افزایش قيمت جهانی کالاها و با افزایش نرخ ارز که در اینگونه موارد باید تلاش کرد اثرات منفی آنها بر فضای کسب و کار را کاهش دهیم.

این در حالی است که رتبه فضای کسب و کار کرمانشاه در سال گذشته در میان استان‌های کل کشور 22م بوده است. در همین زمینه کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه گفته بود: بر اساس نتایج پایش ملی محیط کسب و کار کشور در فصل بهار، استان کرمانشاه در جایگاه 22 کشور از نظر شاخص فضای کسب و کار قرار گرفت.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار