جاذبه‌های قصرشین برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در یک نگاه | فراتاب
کد خبر: 11634
تاریخ انتشار: 19 اردیبهشت 1400 - 15:24
منطقه آزاد قصرشیرین را بیشتر بشناسیم:
منطقه آزاد قصرشیرین می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی استان شود و می‌تواند سرمایه های سرگردان سرمایه‌گذاران عراقی که تعدادشان کم هم نیست را جذب کشور کند.

 

فراتاب- کرماشناه:شهریار حیدری نماینده مردم سرپل‌ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی گفت:  منطقه آزاد تجاری صنعتی قصرشیرین که به تصویب مجمع تشخیص مصلحت نظام رسید فرایندی 10 ماهه طی کرده ‌و به طور قطع موقعیت جغرافیایی و ژئوپولیتیکی قصرشیرین سبب تمایز آن با سایر مناطق آزاد کشور می‌شود. وی با بیان اینکه قصرشیرین در همسایگی بخش کردی و غربی عراق قرار دارد عنوان کرد که: این شهرستان از مسیر عراق به سوریه و دریای مدیترانه دسترسی بسیار نزدیک و روانی دارد و به همین دلیل مزایای این منطقه با سایر مناطق آزاد متفاوت است.

از سوی دیگر، دکتر سهراب دل انگیزان عضو هیئت علمی گروه اقتصاد دانشگاه رازی کرمانشاه در خصوص  ایجاد منطقه ی آزاد در قصر شیرین عنوان کرد که: منطقه آزاد قصرشیرین می تواند زمینه ساز توسعه اقتصادی استان شود، البته دستیابی به این مهم نیاز به برنامه ریزی دقیق اقتصادی دارد و اصلی ترین مزیت مناطق آزاد تجاری معاف شدن آنها از قوانین سرزمین مادری همچون قوانین مالیاتی، قوانین کار و تامین اجتماعی است. وی با بیان اینکه سرمایه گذاری در مناطق آزاد سهل‌تر از سایر نقاط است، گفت: این موضوع می تواند نقش مهمی در جذب سرمایه گذاران خارجی داشته باشد، لذا منطقه آزاد قصرشیرین می تواند سرمایه های سرگردان سرمایه گذاران عراقی که تعدادشان کم هم نیست را جذب کشور کرده و از این طریق زمینه ساز توسعه اقتصادی استان شود. همچنین وی عنوان کرد که قوانین این مناطق برای واردات هم صدق می کند، لذا منطقه آزاد قصرشیرین از این طریق نیز می تواند زمینه ساز توسعه کسب و کارها و اشتغالزایی در منطقه شود.

وی در ادامه با اشاره به اعلام نشدن محدوده منطقه آزاد قصرشیرین، گفت: انتظار می رود منطقه آزاد قصرشیرین محدوده مرز خسروی تا مرز رسمی پرویزخان و نیز محدوده قانونی شهر قصرشیرین را در برگرفته باشد و فقط محدود به یک منطقه خاص نشده باشد.

 

نظرات
آخرین اخبار