آغاز بانکداری الکترونیک در عراق | فراتاب
کد خبر: 11626
تاریخ انتشار: 18 اردیبهشت 1400 - 11:08
بانکداری به شیوه الکترونیک و استفاده از کارتهای عابر بانکی از جمله اهدف این طرف است

فراتاب: خبر خوب برای تجار، بازرگانان و فعالین اقتصادی در عراق و اقلیم کردستان تلاش‌های جدید این کشور برای عبور از شیوه سنتی بانکداری است امری که مشکلات عدیده‌ای برای فعالین این حوزه ایجاد کرده است. سرانجام پای بانکداری الکترونیک به عراق باز شد. بنا به خبر سومریه نیوز در ابتدای ماه جاری برای نخستین بار در عراق بانک تجاری عراق TBI اپلیکیشن خدمات الکترونیک بانکی را راه‌اندازی می‌کند.

امکان پرداخت الکترونیکی به بسیاری کشورها کمک کرد که ساختار کهنه بانکی خود را به روز کنند و عرصه‌‌های تازه‌ای برای ابتکار عمل ایجاد شود. این وضعیت می‎‌‌تواند به کشورهای خارجی که در پی کمک به عراق و افزایش سرمایه‌‌گذاری در این کشور هستند هم کمک کند. این کشورها می‌توانند با تقویت زیرساخت‌های بانکی الکترونیکی در عراق و تأمین امنیت اطلاعات اعتماد مردم را به شبکه بانکی تقویت کنند.

همچنین ماه گذشته بانک مرکزی عراق با شرکت مسترکارد برای توسعه زیرساخت‌ها قرارداد بست. در همین رابطه «ضحی محمد»، مدیر بخش پرداخت در بانک مرکزی عراق گفت: «به همکاری با مسترکارد برای توسعه و ترویج پرداختهای الکترونیکی در عراق امیدواریم. اقتصاد الکترونیکی نقش مهمی در بهبود توسعه عراق و ایجاد شفافیت در پرداخت‌ها خواهد داشت.»

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار