انتخاب کرمانشاه به عنوان یکی از شهرهای هشتگانه با سیستم انتخاباتی الکترونیکی | فراتاب
کد خبر: 11615
تاریخ انتشار: 16 اردیبهشت 1400 - 10:49
دبیر ستاد انتخابات استان خبر داد:
کرمانشاه یکی از هشت شهر کشور است که صفر تا ۱۰۰ انتخابات به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود.

فراتاب- کرمانشاه:  جلیل بالایی دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه بیان کرد که: فرایند انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا در دوبازده زمانی اعلام شد و انتخابات شورای اسلامی شهر از تاریخ ۲۰ اسفندماه شروع شد که تاکنون چند مرحله همچون ثبت‌نام از داوطلبان، استعلام از مراکز چهارگانه، بررسی صلاحیت‌ها از هیأت‌های اجرایی را پشت‌سر گذاشتیم و در آستانه مرحله بررسی صلاحیت توسط هیأت نظارت ردصلاحیت شدگان هستیم.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه تصریح کرد: خوشبختانه علی‌رغم همه تلاش‌های ناموفق دشمنان در زدن به طبل عدم مشارکت، یک‌هزار و ۱۱۱ نفر داوطلب برای ۱۸۲ کرسی در ۳۴ شهر استان کرمانشاه ثبت‌نام کردند که این نشان از این دارد که مردم قانون اساسی را باور دارند و کمان‌کان اعتقاد دارند که باید اداره امور محلی شهرها به دست خود آن‌ها باشد و در بررسی صلاحیت‌ها در هیأت‌های اجرایی ۹۴ درصد تایید صلاحیت شدند و یک‌هزار و ۱۰ نفر به مرحله بعد رفتند.

بالایی افزود: رد صلاحیت‌ شدگان از روز نهم تا آخر وقت اداری امروز فرصت دارند اعتراض خود را به دبیرخانه  هیأت نظارت استان اعلام کنند و در این مرحله هم هیأت نظارت ۱۰ روز فرصت دارند که صلاحیت‌ها را بررسی و نتیجه را به فرمانداری‌ها اعلام می‌کنند و چنانچه افرادی توسط این هیأت هم ردصلاحیت شدند، می‌توانند اعتراض خود را به هیأت عالی نظارت اعلام کنند. وی در ادامه اشاره‌ای به تخلفات انتخاباتی در خصوص احراز هویت رأی‌دهندگان داشت و از کمک دانش فناوری اطلاعات برای جلوگیری از این قبیل تخلفات سخن گفت و افزود: دستگاه احراز هویت بر خطر در شعبه اخذ رأی نصب می‌شود که در کمتر از ۲ ثانیه واجد شرایط بودن فرد رأی‌دهنده را مشخص می‌کند.

بالایی در خصوص راهکار جلوگیری از تخلفات شمارش آرا، اعلام نتیجه و تخلفات در حین روز اخذ رای، اضافه کرد: خوشبختانه کرمانشاه یکی از هشت شهر کشور است که صفر تا ۱۰۰ انتخابات به صورت الکترونیکی است. وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «علاج دردهای کشور حضور گسترده مردم و انتخاب فرد اصلح است»، گفت: این مردم هستند که با انتخاب خود تولید قدرت برای حکومت در عرصه بین‌المللی می‌کنند و هم موجبات تغییرات اساسی مدیریتی، تغییر مدیران و نخبگان را فراهم می‌کنند لذا ضرورت دارد با تحقیقات و بررسی فرد اصلح را انتخاب کنند.

منبع: خبرگزاری فارس

 

نظرات
آخرین اخبار