۸ مکانی که نباید موبایل خود را به شارژر بزنید | فراتاب
کد خبر: 11609
تاریخ انتشار: 12 اردیبهشت 1400 - 23:20
وقتی موبایل شارژ ندارد به این فکر می‌کنیم که باید هر طور که شده یک پیریز برق پیدا کنیم، بدون اینکه فکر کنیم نباید موبایل خود را در «هر جا» به شارژ بزنیم.

در نوشته زیر  دلیل اینکه چرا نباید موبایل خود را در ۸ مکان  به شارژ بزنیم می خوانید"

۱. فرودگاه‌ها

فرودگاه‌ها اغلب باکس‌های شارژ تلفن همراه دارند. در شرایطی که شما موبایل خود را به یکی از کابل‌های شارژر وصل می‌کنید، ممکن است موبایل شما ویروسی و در موارد کم اما حقیقی، اطلاعات دستگاه شما دزدیده شود.

۲. پریز برق قطارها

قدرت برق قطارها اغلب فراز و نشیب‌های زیادی دارند که ممکن است در مقیاس بزرگ مانند برق لامپ‌ها نشان داده نشود؛ ولی روی دستگاه شما باعث صدمه جدی به باتری موبایل شود.

۳. سالن عمومی هتل‌ها

در اغلب هتل‌ها با وصل شدن به وای فای یا استفاده از کابل شارژ، تغییراتی را در سیستم تنظیمات موبایل شما ایجاد می‌کند که باعث نصب برخی اپلیکیشن‌ها بدون اطلاع شما می‌شود.

۴. ماشین‌های کرایه‌ای

استفاده از کابل‌های شارژر ماشین‌های تاکسی، منجر به دزدی اطلاعات یا ویروس گرفتن سیستم عامل موبایل شما می‌شود.

۵. مکان‌های توریستی

وصل کردن موبایل خود به کیوسک‌های توریستی و فروشگاه‌ها، این اختیار را به اشخاص سوءاستفادکر می‌دهد که ضبط صدا و دوربین موبایل شما را دست‌کاری کنند.

۶. پاساژهای خرید

وصل کردن موبایل خود در پاساژها امکان دسترسی شخص سوءاستفادگران را به لیست مخاطبین، پیام‌های متنی و صوتی و همچنین عکس و فیلم‌های شما را می‌دهد.

۷. کتابخانه‌ها

در کتابخانه همه چی امن به نظر می‌آید درحالی که اینطور نیست. وقتی موبایل خود را به کابل شارژر وصل می‌کنید تنها با یک دکمه برای آپدیت کردن نرم‌افزار، اجازه می‌دهید اطلاعات موبایل شما در اختیار دیگران باشد.

۸. کافی‌شاپ‌ها

بیشترین دزدی‌های اطلاعاتی از طریق کابل‌های شارژر در کافی‌شاپ‌ها اتفاق میفتد. سوءاستفادگران در این شرایط موبایل شما را با استفاده از کابلی که به موبایل خود وصل کردید، کنترل می‌کنند و اطلاعاتی را که می‌خواهند از موبایل شما بر می‌دارند.

 

نظرات
آخرین اخبار