کد خبر: 1160
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 22:38
داوود اوغلو در پایان خط!
رسانه‌های ترکیه‌ در خبری از قوت گرفتن برکناری احمد داود اغلو از جانب رجب طیب اردوغان خبر دادند.

به‌ گزارش فراتاب به‌ نقل از روزنامه‌ سولی ترک، رجب طیب اردوغان بصورت جدی احتمال برکناری داود اغلو را با بررسی دو کاندید جدید برای نخست وزیری ترکیه‌ به‌ فازی جدید وارد کرد.

مدتی است که‌ رسانه‌های ترکیه‌ از تشدید اختلافات مابین اردوغان و داود اغلو خبر می دهند، از جمله‌ اختلاف پیرامون بازگشت به‌ پروسه‌ صلح با کردها که‌ اردوغان مخالف آن است و یا اختلاف درباره‌ فعالیت‌های اقتصادی و رسانه‌ای که‌ اردوغان فشار بسیاری را بر فعالین این دو عرصه‌ وارد کرده‌ است.

همچنین سولی ترک در گزارشی آورده‌ است که‌ داوود اوغلو مخالف سیستم ریاست جمهوری است و به‌ همین دلیل چندان راغب به‌ پیشبردن این طرح در پارلمان ترکیه‌ نیست و اردوغان بشدت از این موضوع نگران است.

سولی ترک در ادامه‌ می نویسد که‌ اردوغان رسما کاندیدا شدن دو فرد دیگر را برای جایگزینی احمد داوود اوغلو آغاز کرده‌ و به‌ هم حزبی‌های خویش اعلام کرده‌ است که‌ داوود ا‌وغلو قادر به‌ اداره‌ و مدیریت کشوری بزرگ چون ترکیه‌ نیست.

در همین راستا، اردوغان نام "برات آلبایراق" و "بینال ایلدرم" را برای تصدی نخست وزیری ترکیه‌ به‌ هم حزبی‌های خویش داده‌ است. از همه‌ شگفت‌تر آنکه‌ برات آلبایراق داماد اردوغان است که‌ در حال حاضر وزیر انرژی ترکیه‌ است و گفته‌ می شود در تجارت و رانت نفتی با اقلیم کردستان نقش بسیار بزرگی دارد.

از دیگر سو، در حال حاضر بیشتر وزیران داوود اوغلو از نزدیکان درجه‌ یک اردوغان هستند و این امر نخست وزیر ترکیه‌ را کلافه‌ کرده است.


نظرات
آخرین اخبار