فینالیست‌های جایزه جورج اورول معرفی شدند | فراتاب
کد خبر: 1159
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 05:15
برترین کتاب‌های سیاسی سال؛
جایزه جورج اورول که به برترین‌ کتاب‌های سیاسی هر سال تعلق می‌گیرد فهرست نامزدهای نهایی خود را اعلام کرد.

به گزارش فراتاب به نقل از گاردین، اسامی فینالیست‌های جایزه کتاب سیاسی جورج اورول اعلام شد.

۶ کتاب به فهرست فینالیست‌های جایزه ۳ هزار پوندی جورج اورول راه یافته‌اند. این کتاب‌ها بیش از دیگر نامزدهای به ایده‌های اورول نزدیک بودند و نویسندگی سیاسی را به مثابه یک هنر، مورد توجه قرار داده‌اند.

این فهرست شامل این کتاب‌ها است:

۱. «تهدید جدی از نظامی‌گری داعشی» نوشته جیسون بورک؛ نویسنده که روزنامه‌نگار آبزرور و گاردین است در این کتاب به بررسی انفجار جمعیتی در کشورهایی چون مصر و تونس می‌پردازد و از آن به عنوان عاملی در شکل‌گیری داعش در این کشورها یاد می‌کند. این که میلیون‌ها جوان بیست و چند ساله نمی‌توانند کار پیدا کنند، از مسایلی است که از نظر نویسنده در این امر اهمیت دارد.  

۲. «پول مردم دیگر» نوشته جان کی؛ در این کتاب نویسنده به تحلیل این امر می‌پردازد که چه مسیری در مسایل مالی نادرست طی شده که در جهان چنین عوارضی به جای گذاشته است.

۳. «اشک‌های راخاس» نوشته فردیناند مونت؛ این کتاب تاریخ بریتانیا در هند را از زاویه دید خانواده مادربزرگ نویسنده کتاب روایت می‌کند.

۴. «اختراع روسیه» نوشته آرکادی اوسرتوسکی؛ نگاهی به روسیه از دوران گورباچف تا پوتین است و به ویژه به این می پردازد که کنترل رسانه در روسیه تا چه حد اهمیت دارد.

۵. «موشکافی‌ها» نوشته اما اسکای؛ درباره این که او چگونه به عنوان داوطلب به بازسازی عراق پس از دوران صدام حسین کمک کرد. وی به عنوان مشاور سیاسی تا سال ۲۰۰۷ در عراق حضور داشت. منتقدها این کتاب را خوشخوان در حد یک رمان ارزیابی کرده‌اند.

۶. «چرخه میدان» نوشته وندل استیونسون درباره انقلاب مصر از سقوط مبارک تا محمد مرسی

برنده این جایزه ۲۶ می ۲۰۱۶ معرفی می‌شود.  

منبع:خبرگزاري مهر

نظرات
آخرین اخبار