کد خبر: 1156
تاریخ انتشار: 5 اردیبهشت 1395 - 02:55
تازه هاي كتاب;
کتاب «رُک و راست بگم؟» نوشته آسیه جوادی (ناستین) از سوی انتشارات آموت منتشر شده است.

به گزارش فراتاب، کتاب «رُک و راست بگم؟»، جدیدترین اثر آسیه جوادی (ناستین) از سوی انتشارات آموت منتشر شده است.

در پشت جلد این کتاب به قلم دکتر جواد مجابی آمده است: « «رک و راست بگم» شکل تکامل یافته‌ کتاب پیشین، یعنی «رک و پوست کنده» است. یادداشت‌های این کتاب که بین گزارش و داستان در نوسانند، نمایانگر نوع تازه‌ای از ادبیات معاصر است که تاملات روزانه‌ نویسنده را با واقعه‌های زندگی افراد و واقعیات اجتماعی گره زده است.


زنان بیش از مردان در این «داستان - گزاره»‌ها تصویر شده‌اند و این نه به معنای نقش مهم‌ترشان بلکه به قصد بیشتر شناساندن آنان است که در پیشبرد جامعه و مدنیت معاصر نقش پررنگ‌تری به عهده گرفته‌اند. جامعه با پیشرفت مداوم خود به دریافت سنجیده‌تری از زنان نیاز دارد و چه بهتر که چهره‌های گوناگون زنان ایران توسط ایشان، هم از درون فضای آنان ترسیم شود.
در این کتاب صراحت گزارشگرانه و دقائق جامعه‌شناختی همراه شده است با خیال‌پردازی‌های شوخ چشمانه‌ای که کتاب را برای شهروند بی‌اعتنای امروزی، جذاب و خواندنی می‌کند.»

کتاب «رک و راست بگم؟» ادامه منطقی کتاب «رک و پوست کنده» به شمار می‌رود اما در این کتاب سعی شده تا عمیق‌تر و پخته‌تر به مسایل مربوط به زنان پرداخته شود.
 
در بخشی از این کتاب با عنوان «آرایش» می‌خوانیم: «همیشه آخرین نفری است که از خانه بیرون می‌آید. توی ماشین مدتی به انتظار او می‌مانیم.نگاهش می‌کنم. خود را شیک و پیک و آراسته کرده است. آرام در را می‌بندد و قفل می‌کند و با نرمی و آرامش خاصی که ذاتی او نیست سراشیبی رمپ طولانی خانه را پایین می‌آید تا برسد به ماشین. شوهرش ماشین روشن را از پارک بیرون می‌آورد.»
 
از ناستین جوادی همچنین کتاب‌های «کارد زدن به گوجه‌فرنگی»، «رک و پوست کنده» و «تمشک‌های نارس» منتشر شده است. وی همسر جوادی مجابی، شاعر، داستان‌نویس و نقاش ایرانی است.
 

کتاب «رُک و راست بگم؟»، آسیه جوادی (ناستین)  در ۳۸۴ صفحه در قطع رقعی به بهای ۲۲ هزار و ۵۰۰ تومان با شمارگان یک هزار و ۱۰۰ نسخه از سوی نشر آموت منتشر شده است.
منبع:ايبنا
نظرات
آخرین اخبار