«نان مقدس» به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی در جشنواره بین‌المللی فیلم «هات داکس» کانادا | فراتاب
کد خبر: 11521
تاریخ انتشار: 18 فروردین 1400 - 16:02

فراتاب / منصور جهانی: فیلم مستند «نان مقدس» به کارگردانی زنده‌یاد رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی به بخش مسابقه «ویترین جهان» در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات داکس» کانادا راه پیدا کرد.
فیلم مستند «نان مقدس» Holy Bread آخرین اثر مرحوم رحیم ذبیحی و به تهیه‌کنندگی تورج اصلانی کارگردان و مدیرفیلمبرداری تجربه‌گرای سینمای ایران؛ در جدیدترین حضور بین‌المللی خود به نمایندگی از سینمای ایران، در بخش رقابتی «ویترین جهان» در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات داکس» Hot Docs کانادا به نمایش در می‌آید و با فیلم‌هایی از کشورهای مختلف حهان در این رویداد معتبر سینمایی به رقابت می‌پردازد. این جشنواره، مورد تأیید آکادمی اسکار است و برنده بخش رقابتی «ویترین جهان» فیلم‌های «مستند بلند» جشنواره، به رقابت اسکار راه می‌یابد.
پخش بین‌المللی این اثر مستند، به عهده شرکت «تصویر گستر الهه پارسی» (الی ایمیج) به مدیریت الهه نوبخت است.
«نان مقدس» که در نخستین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی «فیلم‌های نیمه بلند» Mid-Length در سی و سومین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند آمستردام ـ «ایدفا» IDFA در کشور هلند به نمایش در آمده بود؛ در نخستین اکران خود در کشور کانادا؛ در بیست و هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «هات داکس» در تورنتو روی پرده می‌رود.
جشنواره فیلم «هات داکس» که بزرگترین و مهمترین جشنواره فیلم مستند در آمریکای شمالی به‌شمار می‌رود؛ بیست و هفتمین دوره آن به دبیری «کریستوفر مک‌دونالد» Christopher McDonald بازیگر سرشناس آمریکایی با نمایش 219 مستند از 66 کشور جهان در چندین بخش مختلف از جمله؛ بخش رقابتی «ویترین جهان»، بخش رقابتی «فیلم‌های بلند»، بخش رقابتی «فیلم‌های نیمه بلند»، بخش رقابتی «فیلم‌های کوتاه» و بخش «نمایش ویژه» در روزهای ۹ تا ۱۹ اردیبهشت ماه امسال‌ (۲۹ آوریل تا ۹ می 2021) به دلیل شیوع ویروس کرونا به صورت آنلاین در شهر تورنتوی کانادا برگزار می‌شود.
این جشنواره، یکی از مهمترین مکان‌ها برای مشاهده و بحث پیرامون مستندهای برجسته سال است و برای ترویج و تولید فیلم مستند در جهان پایه‌گذاری شده و هر ساله بیش از ۲۰۰ فیلم در این رویداد معتبر سینمایی به نمایش درمی‌آیند و نزدیک به دو هزار مستندساز، تهیه‌کننده، خریدار و توزیع‌کننده فیلم مستند از سراسر جهان در آن حضور پیدا می‌کنند.
«نان مقدس» در آخرین حضور بین‌المللی خود در بخش رقابتی «فیلم‌های بلند» هجدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مستند «بیگ اسکای» Big Sky در کشور آمریکا به عنوان یکی از رویدادهای مهم و سالانه سینمای مستند در جهان، به نمایش در آمد و اسم این اثر، در میان 10 کاندید نهایی این جشنواره مورد تائید آکادمی اسکار قرار داشت.

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

نظرات
آخرین اخبار