پاپ فرانسیس: کردستان عراق به خانه مسیحیان تبدیل شده است | فراتاب
کد خبر: 11510
تاریخ انتشار: 17 اسفند 1399 - 15:49
مسعود بارزانی رهبر حزب دموکرات کردستان عراق: سفر پاپ پیام آور صلح و همزیستی مسالمت آمیز است

فراتاب - گروه بین الملل: در سومین روز از سفر تاریخی پاپ فرانسیس به کشور عراق، صبح امروز وی وارد فرودگاه بین المللی اربیل پایتخت اقلیم کردستان عراق شد و بطور رسمی از سوی مقامات ارشد این منطقه از جمله نچیروان بارزانی ،رهبر اقلیم کردستان، مسرور بارزانی ،نخست وزیر این منطقه، مسعود بارزانی ،دبیرکل حزب دموکرات کردستان، قباد طالبانی ،معاون رئیس جمهور و ... مورد استقبال رسمی و گرم قرار گرفت. 

در همین راستا نیچروان بارزانی، رئیس اقلیم کردستان عراق در توییتی بعد از دیدار با پاپ فرانسیس اول، رهبر کاتولیک‌های جهان در اربیل نوشت: برای من مایه افتخار است که از پاپ فرانسیس در اربیل استقبال کنم. همزمان با سفر پاپ به اقلیم کردستان ما بر پایبندی دائم خود به صلح، آزادی مذهبی و برادری تأکید می‌کنیم. همانطور که قهرمانان پیشمرگ و تمام کسانی که فداکاری‌های مطلقی را برای دفاع از صلح و آزادی تمام عراقی‌ها انجام دادند، یادآور می‌شویم.

از سوی دیگر مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکراتیک اقلیم کردستان گفت: سفر پاپ به اربیل یک سفر تاریخی است و پیام آور همزیستی مسالمت‌آمیز است.

 

پاپ نیز از مردم و اقلیم کردستان به دلیل میزبانی از مسیحیان و حمایت از آن‌ها طی حملات داعش به عراق در سال ۲۰۱۴ قدردانی کرد و گفت: کردستان به خانه مسیحیان تبدیل شده است.

 

نظرات
آخرین اخبار