در این روزهای قرنطینه چگونه کالری بدن را کنترل کنیم | فراتاب
کد خبر: 11341
تاریخ انتشار: 5 فروردین 1399 - 23:53
اگر از چاقی در عید می ترسید این نکات را رعایت کنید
در عید و روزهای قرنطینه نمی‌توانیم با قرمه‌سبزی یا فسنجان که جلوی چشم‌مان هستند، مقابله کنیم. هم دلمان می‌خواهد از همه طعم‌ها بچشیم و هم نمی‌خواهیم چاق شویم.

فراتاب_فراسلامت: به گزارش فراتاب به نقل از ایرنا، در عید و روزهای قرنطینه نمی‌توانیم با قرمه‌سبزی یا فسنجان که جلوی چشم‌مان هستند، مقابله کنیم. هم دلمان می‌خواهد از همه طعم‌ها بچشیم و هم نمی‌خواهیم چاق شویم. بیشتر مردان و زنانی که رژیم غذایی دارند، بعد از تعطیلات از موضوع اضافه وزن ۳ الی ۷ کیلویی خود شکایت دارند. «ایرنا زندگی» ۵ نکته را برایتان آورده است که می‌توانید هر چه می‌خواهی بخوریم و چاق نشویم، بالاخره این رویای دیرینه امکان‌پذیر شد.

۱. خودمان را محدود نکنیم

با دیدن خوراکی‌هایی که ما را به وجد می‌آورند خودمان را محدود نکنیم، این‌گونه طمع خوردن را در خودمان به وجود می‌آوریم و بیشتر از قبل می‌خوریم. همان لحظه‌ای که هیجان و ذوق خوردن داریم به خودمان بگوییم: «نگران نباش، به اندازه کافی از همه چیز می‌خورم».

۲. مایعات به اندازه کافی بخوریم

شیرینی‌ها از آن دسته مواد غذایی‌ای هستند که بر اثر کم آبی بدن، میل به خوردن‌شان چندین برابر می‌شود. روزانه به اندازه ۳ الی۵ لیوان آب بخوریم و اگر آب میوه و شربت هم بود استقبال کنیم. مایعات کمک می‌کنند که بدن از حالت قحطی‌زدگی نجات پیدا کند و دیگر ولع خوردن شدید را تجربه نکنیم.

۳. اول از سالاد شروع کنیم به جای سوپ

هنگامی که خیلی گرسنه هستیم و می‌خواهیم همه غذاها را امتحان کنیم اول از سالاد شروع کنیم. اول سالاد و موادخام سبزیجات را بخوریم که زودتر ما را سیر می‌کنند و هضم می‌شوند. غذاهای خام را اگر بعد از غذاهای گوشتی بخوریم در معده‌مان می‌گندد و هیچ سودی برای ما ندارد. پس قبل از غذای اصلی و پخته سالاد بخوریم هرچند کم.

۴. از مزه لذت ببریم نه از حجم زیاد

آجیل‌های عید را در دهان خود بجوییم و مزه کنیم و سعی کنیم بشماریم که حداقل ۱۰ بار یک دانه را بجویم. غذاها را در دهان خود جا به جا کنیم به طور مثال ۵ بار در سمت راست دهان و ۵ بار در سمت چپ دهان بجویم. مشت و بشقاب خود را پر نکنیم؛ بلکه به لقمه‌ دهان خود توجه کنیم و از مزه همانی مه می‌چشیم لذت ببریم.

۵. فکر نکنیم از دست رفته‌ایم

با یک بار رعایت نکردن یا حتی ۳ بار هم فکر نکنیم که از دست رفته‌ایم. نمی‌توانیم هم چاق شویم و هم افسرده. بهتر است رعایت کنیم ولی اگر نشد از وعده بعدی شروع کنیم و اگر باز هم نشد تلاش خود را متوقف نکنیم و اگر بعد از عید هم متوجه شدیم ۳ کیلو اضافه وزن پیدا کرده‌ایم، در یک ماه می‌توانیم به وزن عادی خود برگردیم؛ اما خودتان مقایسه کنید ۲ هفته در ازای ۱ ماه ارزش دارد؟

نظرات
آخرین اخبار