سایه مخوف کرونا بر پرده‌های سینما! | فراتاب
کد خبر: 11314
تاریخ انتشار: 20 اسفند 1398 - 19:39
تاثیر مخرب ویروس کرونا بر برنامه های سینمایی جهان

 فراتاب – گروه فرهنگی: ویروس کرونا از زمان شایع شدن و جهانگیر شدنش تاثیر مخربی بر برنامه های فرهنگی و هنری گذاشته و جشنواره های مهم سینمایی در سر تا سر جهان را تعطیل کرده است.

گمانه زنی هایی وجود دار که ویروس کووید ۱۹ جشنواره کن‌ که یکی از مهم ترین جشنواره های سینمایی جهان است را تعطیل کند اگر چه سخنگوی جشنواره کن اعلام کرد که جشنواره از دستورالعمل‌های ملی، محلی و بین‌المللی برای مقابله با ویروس کرونا پیروی می‌کند و مطرح کردن هرگونه فرضیه‌ای درباره برگزاری جشنواره کن که برای دو ماه و نیم دیگر برنامه ریزی شده خیلی زود است. تیم جشنواره در حال حاضر خود را برای برگزاری این رویداد سینمایی آماده می کند.

در همین زمینه لس‌آنجلس تایمز نیز درگزارشی یاد آور شد: ویروس کرونا استودیوهای فیلمسازی هالیوودی در چین‌ را به تعطیلی ‌کشانده و مشکل جدی برای تولیدات سینما‌یی وارد کرده است. همچنین این ویروس ۷۰ هزار سالن سینما در چین را تعطیل کرد از جمله تور جهانی فیلم جدید جیمز باند که قرار بود در ماه آوریل در چین‌ به نمایش گذاشته شود تحت تاثیر این ویروس لغو شد.

نمایش فیلم‌های هالیوودی در چین برای تهیه کننده‌ها سود خوبی را به همراه دارد اما هنوز مشخص نیست چه زمانی سالن‌های سینما در چین دوباره باز خواهد شد و این می‌تواند یک ضرر بزرگ برای تهیه ‌کننده‌هایی باشد که بر روی سود حاصل از نمایش فیلم ها در چین‌ حساب باز کرده بودند.

گفتی است این ‌شرایط پیش تولید بسیاری ‌از فیلم های سینمایی در ایران و جهان را به حالت تعلیق در آورده است. چندی پیش خانه‌ی سینما در ایران با اعلام بیانیه‌ای ‌خواستار توقف تمامی پروژه‌های فیلمسازی شد.

همچنین تمامی سینماها و برنامه‌های نمایشی در ایران تا اطلاع ثانوی تعطیل است و با توجه به گسترش این ویروس این احتمال وجود دارد که کرونا بر اکران فیلم‌های نوروزی تاثیر بگذارد.

سلبریتی‌ها و بازیگران مطرح جهانی عکس‌های خود را با ماسک در فضای مجازی منتشر می‌کنند و دیگر به جای تبلیغ‌ فعالیت‌های هنری، مطالبی برای مقابله با ویروس کرونا را به اشتراک می‌گذارند.

زمانی فیلم‌هایی در ژانر وحشت ساخته می‌شدند و از ویروس‌های خیالی صحبت می‌کردند تا حس ترس و مرگ را از طریق پرده‌ی نقره‌ای سینما به مخاطبان خود نشان دهند تا آن ها را برای ساعت ها هیجان زده کنند اما متاسفانه اینک این سوژه‌های جذاب نمایشی تبدیل به واقعیت شده است و در حال حاضر چندین هزار نفر در سراسر جهان به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

حال مردمان جهان باید منتظر ابرقهرمان‌های فیلم‌های هالیوودی باشند که‌ دنیا را از این ویروس نجات دهد و سینما را به علاقمندانش بازگرداند.

 

گزارش از سیدامیرحسین حسینی‌پور

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار