افرادی که بیماری کرونای خود را کتمان کنندمجازات می شوند | فراتاب
کد خبر: 11302
تاریخ انتشار: 19 اسفند 1398 - 21:48
اخبار پزشکی:
«محمدمهدی شهریاری» روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا که سه ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: مردم استان از طریق «خودقرنطینگی» و «کاهش تجمع» برای پیشگیری از شیوع این بیماری با مسوولان همکاری کرده و عوامل انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی نیز با جدیت بیشتر مبا

فراتاب_علمی:«محمدمهدی شهریاری» روز دوشنبه در جلسه ستاد استانی کرونا که سه ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: مردم استان از طریق «خودقرنطینگی» و «کاهش تجمع» برای پیشگیری از شیوع این بیماری با مسوولان همکاری کرده و عوامل انتظامی و دانشگاه علوم پزشکی نیز با جدیت بیشتر مبادی ورودی را کنترل کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسافرت بر اساس مصوبه ستاد مبارزه با کرونا ممنوع است، افزود: مبادی ورودی استان در زمان حاضر به درستی کنترل نمی‌شود و  با توجه به اینکه ایجاد ممنوعیت در این مبادی یک مطالبه عمومی به شمار می‌رود، باید تدابیر سختگیرانه‌تر در این خصوص اعمال شود. 

وی همچنین در مورد تامین اقلام بهداشتی برای مددجویان کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز گفت: نهادهای متولی برای تامین هزینه‌های مربوط به تهیه این اقلام جلسه مشترکی تشکیل دهند و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز در این امر مشارکت خواهد کرد. 

وی همچنین از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان‌غربی خواست تا علاوه بر دو کمیته «اطلاع‌رسانی» و «امنیتی و اجتماعی» که در ستاد استانی مبارزه با کرونا فعال است، کمیته‌های تخصصی دیگری را نیز جهت پیشبرد اهداف این ستاد شناسایی و معرفی کند. 

استاندار آذربایجان‌غربی در حقیقت به دنبال تعریف یک ساختار سازمانی برای ستاد استانی مبارزه با کروناست تا برخی از مصوبه‌های قبلی از جمله ضدعفونی معابر به صورت مقطعی انجام نشود و کمیته‌های مربوطه نسبت به پیگیری امور به صورت مستمر اقدام کنند.

 

وی همچنین از دورکاری کارمندان ادارات استان طی روزهای باقیمانده تا پایان سال خبر داد و افزود: کارمندان بر حسب ضرورت در محل کار حاضر شوند و کارفرمایان نیز نباید حتی در مورد کارکنان شرکتی، حقوق مربوط به این روزها را کسر کنند.

«شهریاری» بیان کرد: طبق مصوبه های قبلی ستاد استانی مبارزه با کرونا، قلیان سراها و غذاخوری ها تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود و عوامل انتظامی باید با متخلفان به صورت جدی برخورد کنند. 

نظرات
آخرین اخبار