واکنشهای هاشمی و سیدحسن خمینی به اخبار رد و تایید صلاحیتشان | فراتاب
کد خبر: 113
تاریخ انتشار: 6 بهمن 1394 - 08:56
هاشمی رفسنجانی برای انتخابات مجلس خبرگان برخلاف انتخابات ریاست جمهوری پیشین صلاحیتش تایید شده است، اما سیدحسن خمینی نوه بنیانگذار انقلاب اسلامی، سرانجام بطور رسمی خبردار شد که صلاحیتش مورد تایید شورای نگهبان قرار نگرفته است

فراتاب: مهمترین خبر سیاسی ایران در روز سه شنبه 6 بهمن قطعاً اختصاص به اخبار مربوط به رد و یا تایید صلاحیت های کاندیداهای انتخابات مجلس خبرگان رهبری باز می گردد و در این میان بیشترین توجهات به سرنوشت دو روحانی برجسته حاضر در این کارزار معطوف شده بود: علی اکبر هاشمی رفسنجانی و سید حسن خمینی.

آنگونه که رسانه ها اعلام کرده اند، برخلاف برخی گمانه زنی ها، صلاحیت هاشمی رفسنجانی اینبار بر خلاف دو سال پیش از سوی شورای نگهبان برای انتخابات خبرگان تایید شده است اما صلاحیت سیدحسن خمینی احراز نشده است امری که بازتاب گسترده ای در میان رسانه ها و شبکه های اجتماعی ایرانی داشته است.

واکنش هاشمی و خمینی

نخستین واکنش سیدحسن خمینی به شنیدن خبر رد صلاحیتش این بوده است: «فقط همین. در یکی دو روز آینده در این باره سخن خواهم گفت.» همچنین سید احمد خمینی فرزند سید حسن خمینی در یادداشتی در صفحه اینستاگرام خود نوشت: دیشب دیگر قطعی شد که شورای نگهبان نتوانست صلاحیت علمی بابا را احراز کند. وی درباره واکنش سید حسن خمینی به این خبر به نقل از وی یک بیت از حافظ نوشت: سر ارادت ما و آستان حضرت دوست/ که هر چه بر سر ما می‌رود ارادت اوست.

اما هاشمی رفسنجانی هم که گویا بطور مستقیم به خود وی تایید صلاحیتش اعلام شده است، هنوز واکنشی به این خبر نشان نداده است. لازم به ذکر است که یک عضو دفتر آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی در گفت‌وگو با ایسنا از تایید صلاحیت رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام و اعلام آن پیش از ظهر امروز به وی خبر داد.

مطالب مرتبط
نظرات
آخرین اخبار