شناسایی 75 بیمار کرونا در کردستان | فراتاب
کد خبر: 11290
تاریخ انتشار: 14 اسفند 1398 - 16:36
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: از ابتدای شروع کرونا تا کنون ۱۷۳ بیمار مشکوک به کرونا ویروس در استان شناسایی شده که ۷۳ نفر از این افراد در حال حاضر بستری و تحت مراقبت پزشکی هستند.

فراتاب_علمی:به گزارش فراتاب به نقل از خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، فرزین رضاعی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان درباره آخرین آمار و نتایج آزمایشات تکمیلی انجام گرفته ویروس کرونا اظهار داشت: بر طبق آخرین آمارها تاکنون ۱۰ نفر مبتلای قطعی به کرونا ویروس در استان تشخیص داده شده است که پنج نفر از آنها زن و پنج نفر مرد بوده و سن آنان در بازه ۴۵ تا ۹۲ سال قرار دارد، افزود: از این تعداد شش نفر مربوط به سقز، دو مورد بانه، یک مورد کامیاران و یک مورد سنندج است که همه موارد به جز کامیاران که در بیمارستان توحید سنندج بستری است، مابقی در مراکز درمانی تابعه دانشگاه در شهرهای محل سکونت خود بستری و تحت نظر هستند.
وی با اشاره به ارسال ۱۰۰ نمونه آزمایش از بیماران مشکوک در استان به تهران جهت بررسی های تکمیلی ابتلا به کروناویروس، اضافه کرد: نتایج ۴۶ مورد این آزمایشات منفی، ده مورد مثبت قطعی و نتایج ۴۴ نفر نیز فعلا اعلام نشده است که به محض اعلام شدن اطلاع رسانی خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان همچنین به نبود ماسک در کشور و استان اشاره کرد و گفت: جای تأسف است که برخی از شرکت‌ها و داروخانه‌ها در این شرایط بحرانی و جنگی سودجویی کرده و ماسک را احتکار می‌کنند.
رضاعی الکل‌ را پایه اصلی مواد ضدعفونی دانست و افزود: همکاران معاونت غذا و دارو برای تولید محلول های ضدعفونی اعلام آمادگی کردند اما متأسفانه استان کردستان تولید الکل ندارد و با کمبود این مواد مواجه است.
وی با بیان اینکه چند واحد تولیدی در استان قول دادند خط تولید خود را تغییر دهند، ادامه داد: با سفارش استاندار قرار شده محموله‌ای الکل وارد استان شود تا برای ضدعفونی و گندزدایی مکان‌های پرتردد مورد استفاده قرار گیرد.
رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان به لباس‌های تاناکورا گریزی زد و خاطرنشان کرد: سطوح صاف، میز، انگشتر، موبایل، ساعت می‌توانند عامل ویروس باشند اما چنانچه لباس تاناکورا قبل از چیدن در داخل مغازه ضدعفونی شده، نمی‌تواند باعث انتقال ویروس شود.
رضاعی با بیان اینکه کشندگی ویروس کرونا دو درصد بوده اما میزان سرایت پذیری آن چندین برابر ویروس آنفولانزا است، اذعان داشت: باید در نظر داشت که افراد دارای بیماری ریوی و تنفسی در صورت مبتلا شدن احتمال کشندگی تا ۱۵ درصد افزایش می دهد.
وی یادآور شد: ما اکنون در شرایط جنگی قرار داریم و متاسفانه عده ای سودجو در چنین وضعیتی اقدام به احتکار کالاهای مورد نیاز کردند،  این افراد با بازی با جان مردم درصدد درآمدزایی و سودآوری خود هستند که چینن کاری پسندیده جامعه اسلامی نیست.

نظرات
آخرین اخبار