کد خبر: 11286
تاریخ انتشار: 13 اسفند 1398 - 14:36
اخبار پزشکی:
کارشناسان ژاپنی اعلام کرده‌اند، گمان می‌رود که بیماران مبتلا به علائم خفیف کرونا نقش مهمی در گسترش ویروس جدید این بیماری موسم به «کووید -۱۹» دارند.

فراتاب_علمی:به گزارش فراتاب به نقل از پایگاه اینترنتی «جپن تایمز»، از آنجایی که بیشتر بیماران کرونایی بالای ۱۰ سال و زیر ۴۰ سال تنها به علائم خفیف این آلودگی مبتلا می شوند و این افراد مکرر با افرد دیگر در تماس هستند، آنها به صورت ناآگاهانه موجب شیوع بیشتر این بیماری می شوند.

این اظهار نظرها پس از تجزیه و تحلیل داده های مربوط به «هوکایدو» در ژاپن اعلام شد که هفته گذشته در این جزیره در رابطه با ویروس کرونا وضعیت اضطراری در خصوص این ویروس اعلام شده بود.

این تجزیه و تحلیل ها نشان دادند که ۸۰ درصد از افرادی که با این ویروس در ژاپن در تماس هستند موجب انتقال این عفونت به افراد دیگر نشده اند؛ اما مواردی وجود داشته است که حامل ویروس باعث ایجاد خوشه ای از بیماران در یک فضای سرپوشیده مانند سالن ورزشی یا باشگاه شده است.

آنها با اشاره به وضعیت هوکایدو گفتند: این امکان وجود دارد که مسافران چینی که از فستیوال برفی بازدید کرده اند باعث شیوع عفونت در مناطق شهری شده باشند و افراد جوانی که به این ویروس آلوده شده اند باعث گسترش بیشتر این آلودگی به مناطق دیگر شده اند.

این گروه از کارشناسان هشدار دادند که اگر در یکی دو هفته آینده تدابیری برای محدود کردن مبادلات انسانی اندیشیده نشود، ممکن است تعداد موارد افزایش یابد.

نظرات
آخرین اخبار