کد خبر: 1127
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 04:50
الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه نشان دوستی این کشور را به محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری و رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی تهران و باکو اهدا کرد.

 فراتاب- الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان روز پنجشنبه نشان دوستی این کشور را به محمود واعظی وزیر ارتباطات و فن آوری و رییس ایرانی کمیسیون مشترک همکاری های اقتصادی تهران و باکو اهدا کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، الهام علی اف در دیدار محمود واعظی تلاش های وی در زمینه توسعه روابط دوستی میان جمهوری آذربایجان و جمهوری اسلامی ایران را خاطر نشان کرد و گفت ، مردم و دولت جمهوری آذربایجان به همه این تلاش ها ارج می نهند.
الهام علی اف با اشاره به برگزاری روز گذشته مراسم کلنگ زنی ساخت پل ریلی روی رودخانه آستارا در مرز مشترک جمهوری آذربایجان و ایران ، آن را نتیجه فعالیت های انجام گرفته تا به حال و اجرای همه توافقات میان دو کشور عنوان کرد.
رییس جمهوری آذربایجان همچنین به دیدار اخیر با دکتر حسن روحانی همتای ایرانی در استانبول را خاطر نشان کرد و گفت در این دیدار اجرای کارهای در زمینه توسعه روابط فی مابین بار دیگر مورد بررسی قرار گرفت .
الهام علی اف ضمن ابراز رضایت از سفر اخیر خود به جمهوری اسلامی ایران همکاری های دو کشور را عامل مهم صلح و ثبات در منطقه توصیف کرد.
وی اظهار کرد، به دستگاههای ذی ربط برای حل و فصل باقی مانده موضوعات مربوط به روابط دو جانبه از جمله تسهیل تردد اتباع دو کشور و تسهیل در روادید ، توسعه همکاری های بانکی برای گسترش هر چه بیشتر روابط تجاری، دستور لازم را داده است .
الهام علی اف افزود: مایل هستیم هر چه زودتر اجلاس سه جانبه روسای جمهوری ایران ، جمهوری آذربایجان و روسیه در باکو برگزار شود .
محمود واعظی نیز در این دیدار با ابلاغ پیام سلام و دورود حسن روحانی رییس جمهوری ایران به الهام علی اف، از اهدای نشان دوستی جمهوری آذربایجان به وی قدردانی کرد.
وی گفت، این نشان در واقع نماد اراده و نیات دو کشور بر حفظ و گسترش دوستی است و همه تلاش خود را برای ارتقای روابط دو کشور به کار خواهد گرفت.

 

 

 

نظرات
آخرین اخبار