کد خبر: 1120
تاریخ انتشار: 4 اردیبهشت 1395 - 01:05
گروه تروریستی داعش 250 زن را به دلیل خودداری از پیوستن به «جهاد نکاح» در موصلِ عراق اعدام کرد.

به گزارش فراتاب از پایگاه خبری دیلی میل انگلیس، به همه قربانیان دستور داده شده بود بردگی جنسی برای اعضای داعش در موصل را بپذیرند اما آنان مقاومت کردند. سعید ماموزینی، مسئول امور رسانه‌ای حزب دموکرات کردستان عراق گفت این زنان «هنگامی که از جهاد نکاح خودداری کردند، سلاخی شدند؛ برخی به همراه اعضای خانواده‌شان.»

یک مقام دیگر اتحادیه میهنی کردستان عراق نیز گفته است خروج زنان از خانه به تنهایی، در موصل ممنوع شده و در صورت خروج با دیگران نیز باید به طور کامل خود را بپوشانند. بهره کشی جنسی از زنان عراقی از سوی داعش در دوران پس از اشغال شهر کردنشین سنجار در شمال عراق به اوج خود رسید.

نیروهای پیشمرگه کرد در نبرد سنجار مقاومت زیادی کردند اما داعشی‌ها به دلیل در اختیار داشتن اسلحه‌های آمریکایی که در جنگ موصل غنیمت گرفته بودند، دست بالا را داشت، در حالی که اسلحه‌های کردها، باقی ماندهٔ تسلیحات شوروی بود.

داعش پس از اشغال سنجار یک فاجعه انسانی تمام عیار را در این شهر کردنشین رقم زد. این گروه تکفیری تقریبا همه مردان ایزدی را کشت، بیش از 500 زن و دختران جوان ایزدی را ربود و 50 هزار تن دیگر را آواره کرد.

گفته شده در جریان اشغال سنجار، دهها تن از زنان و دختران برای اینکه به اسارت داعشی‌ها در نیایند و مورد آزار آنها قرار نگیرند خودکشی کردند. سازمان ملل متحد بعدها اعلام کرد که آنچه که داعش در سنجار انجام داده جنایت جنگی است.

 منبع:پرس تی وی

نظرات
آخرین اخبار