پایان برخی از فناوری ها با پایان سال 2019 | فراتاب
کد خبر: 11182
تاریخ انتشار: 11 دی 1398 - 12:42
فناوری هایی که به پایان عمر خود رسیدند
با وجود رقابت شدید در عرضه فناوری‌های خلاقانه، طبیعی است که بسیاری از محصولات و فناوری‌ها پس از مدتی از رده خارج شوند، پایان سال ۲۰۱۹ میلادی نیز همراه با پایان عمر تعداد زیادی از فناوری‌هاست.

علمی_فناوری: با وجود رقابت شدید در عرضه فناوری‌های خلاقانه، طبیعی است که بسیاری از محصولات و فناوری‌ها پس از مدتی از رده خارج شوند، پایان سال ۲۰۱۹ میلادی نیز همراه با پایان عمر تعداد زیادی از فناوری‌هاست.

این گزارش به هفت مورد از مهم‌ترین فناوری‌هایی که با پایان سال خاتمه یافتند می‌پردازد.

پلتفرم Google+
این فناوری اولین تلاش گوگل برای راه‌اندازی شبکه‌های اجتماعی به منظور تکمیل فیسوک و توییتر بود که در سال ۲۰۱۱ میلادی انجام گرفت. این پلتفرم با فناوری‌های Photos، Hangouts و حتی Youtube سازگار بود. در ماه نوامبر سال ۲۰۱۸ میلادی متخصصان اشکالی را در کتابخانه‌ API این پلتفرم شناسایی کردند که موجب افشای اطلاعات ۵۰ میلیون کاربر شد. در نهایت این پلتفرم در ماه آوریل سال ۲۰۱۹ و چهار ماه قبل از تاریخ پیش‌بینی شده، رسما فعالیت خود را پایان داد.

پلتفرم Moviepass
این فناوری امکان خرید بلیط با تخفیف را فراهم می‌کرد. شرکت ارائه‌کننده این خدمت به کرات مدل عضویت آن را تغییر داد تا درآمد خود را افزایش دهد، اما در ماه سپتامبر ۲۰۱۹ ورشکسته شد و ارائه این خدمت نیز پایان یافت. 

برنامه iTunes برای Mac
شرکت اپل در Worldwide Developer's Conference ۲۰۱۹ پایان کار ابزار مدیریت موسیقی و رسانه‌ای خود را که به مدت ۱۸ سال در اختیار کاربران Mac قرار داشت، به طور رسمی اعلام کرد. البته کاربران Mac که از سیستم‌عامل‌های قدیمی‌تر از macOS Catalina استفاده می‌کنند و همچنین میلیون‌ها کاربر سیستم‌عامل ویندوز هنوز هم امکان دسترسی به این نرم‌افزار را دارند.

برنامه Inbox محصول گوگل
این برنامه محبوب ایمیل که در سال ۲۰۱۴ میلادی توسط گوگل عرضه شد و قابلیت‌های جدیدی را در اختیار کاربران قرار داد، ‌در ماه آوریل ۲۰۱۹ میلادی به پایان عمر خود رسید. گوگل با اعلام این که به زودی بسیاری از ویژگی‌های برنامه Inbox به Gmail اضاف خواهد شد، کاربران Inbox را برای استفاده از Gmail هدایت کرد.

پلتفرم AirPower Wireless Charging Mat محصول اپل 
پلتفرم شارژ بی‌سیم اپل که در سپتامبر ۲۰۱۷ رونمایی شد، هرگز به مرحله تولید نرسید. انتظار می‌رفت این پلتفرم توان کافی برای شارژ هم‌زمان چند محصول اپل را فراهم کند، اما پس از یک سال تاخیر در عرضه، اپل با اعلام ناتوانی این پلتفرم در دستیابی به استانداردهای شرکت، آن را در ماه مارس ۲۰۱۹ از رده خارج کرد. 

فناوری Noise-masking Sleepbuds محصول بوز
هدفون‌های بی‌سیم شرکت بوز که به‌منظور جلوگیری از آلودگی صوتی در زمان خواب کاربران طراحی شده بود، مدت کوتاهی پس از عرضه، موجب به راه افتادن موجی از شکایت کاربران شد. نمونه اولیه این فناوری که در سال ۲۰۱۷ میلادی عرضه شده بود اکنون به دلیل وجود مشکل در شارژ و عملکرد باتری آن، از رده خارج شده و شرکت بوز تا تاریخ ۳۱ دسامبر سال ۲۰۱۹ میلادی این محصول را مرجوع می‌کند. 

پخش‌کننده‌های Blue-Ray محصول سامسونگ
شرکت سامسونگ اخیرا اعلام کرد عرضه پخش‌کننده‌های Blue-Ray و ۴K Blue-Ray در بازار آمریکا متوقف می‌شود. این اقدام سامسونگ به دلیل گسترش خدمات پخش فیلم مانند Netflix و Hulu و در نتیجه کاهش شدید تقاضا برای نسخه فیزیکی فیلم‌ها انجام گرفته است. با وجود این بسیاری از خرده‌فروشان هنوز مدل‌های قدیمی‌تر دستگاه‌های پخش Blue-Ray را عرضه می‌کنند. 

منبع: ایرنا

نظرات
آخرین اخبار