در کرمانشاه چند نفر کاندیدای انتخابات مجلس شده‌اند؟ | فراتاب
کد خبر: 11160
تاریخ انتشار: 24 آذر 1398 - 12:45
رییس ستاد انتخابات استان کرمانشاه از ثبت‌نام نهایی ۴۱۲ کاندیدا در استان برای انتخابات مجلس یازدهم خبر داد.

ستاد انتخابات کرمانشاه

فراتاب - کرمانشاه محمد ابراهیم الهی تبار در نشست خبری که با حضور اصحاب رسانه انجام شد با اشاره به شروع فرآیند یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از ۱۰ آذر ماه امسال، افزود: همزمان با دستور وزیر کشور مبنی بر شروع فرآیند انتخابات در این تاریخ، کار ثبت نام کاندیداها آغاز شد و به مدت یک هفته و تا ساعت ۱۸ روز ۱۶ آذرماه ادامه داشت که طی این مدت در استان کرمانشاه 412 نفر کاندیدا شدند که از این تعداد 367 نفر مرد و ۴۵ نفر زن هستند. این تعداد داوطلب نسبت به دور گذشته انتخابات مجلس با ثبت نام ۲۹۵ کاندیدا در استان، رشد ۳۸ درصدی داشته است.

به گفته ی وی بیشترین تعداد کاندیداها با ثبت نام 210 داوطلب مربوط به حوزه انتخابیه کرمانشاه است، همچنین در حوزه انتخابیه پاوه روانسر، جوانرود و ثلاث باباجانی 52 نفر، حوزه انتخابیه اسلام آباد غرب و دالاهو 43 نفر، حوزه انتخابیه قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب 40 نفر، حوزه انتخابیه سنقر و کلیایی 38 نفر و حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه نیز 29 نفر در این دوره کاندیدا شده‌اند.

الهی تبار افزود: با توجه به تعداد داوطلبین در این دوره در سطح استان به ازای هر کُرسی مجلس 51 نفر کاندیدا شده‌اند.در این میان بیشترین کاندیداهای متقاضی به ازای هر کرسی مجلس مربوط به حوزه انتخابیه کرمانشاه است که به ازای هر کُرسی 69 نفر با هم به رقابت می پردازند و کمترین هم مربوط به حوزه انتخابیه کنگاور، هرسین و صحنه است که به ازای یک کُرسی که در اختیار دارند 29 کاندیدا با هم رقابت می‌کنند.

معاون سیاسی، امنیتی استانداری کرمانشاه در خصوص میزان تحصیلات کاندیداها با اشاره به ثبت نام 317 نفر با تحصیلات کارشناسی ارشد در این دوره انتخابات، گفت: همچنین از مجموع کاندیداها ۵۷ نفر دارای مدرک دکترا و ۱۵ نفر دارای تحصیلات حوزوی هستند البته در این دوره انتخابات یک نفر با مدرک فوق دیپلم و 22 نفر نیز با مدرک کارشناسی ثبت نام کردند که این افراد عمدتا یا سابقه نمایندگی در ادوار مختلف داشته و یا سابقه ایثارگری دارند.

وی عنوان کرد:  رده سنی ۳۰ تا ۴۰ سال با سهم ۳۹ درصدی بیشترین گروه سنی داوطلبین را به خود اختصاص داده است و ۱۵۷ کاندیدا در این گروه سنی در انتخابات این دوره ثبت نام کرده اند.

 به گفته ی او  کارمندان، مشاغل آزاد و فرهنگیان بیشترین فراوانی را در میان گروه های شغلی داوطلبین این دوره انتخابات در استان دارند.

رییس ستاد انتخابات کرمانشاه با بیان اینکه 22 نفر از کاندیداهای این دوره سابقه نمایندگی مجلس را در کارنامه خود دارند، خاطرنشان کرد: همچنین از میان داوطلبین 93 نفر سابقه داوطلبی در ادوار مختلف انتخابات مجلس را دارند. از هشت نماینده فعلی استان نیز به جز حسن سلیمانی نماینده کنگاور، هرسین و صحنه، همگی در این دوره انتخابات مجلس ثبت نام کرده اند وبا اتمام ثبت نام کاندیداها کار بررسی صلاحیت کاندیداها از روز 17 آذر شروع شده و هیات های اجرایی در سطح حوزه های انتخابیه استان تا 26 آذرماه برای بررسی صلاحیت کاندیداها فرصت دارند.

وی افزود: 27 آذرماه نتیجه بررسی صلاحیت کاندیداها به خودشان اعلام خواهد شد و افرادی که صلاحیت آنها تایید نشده چهار روز و از 28 آذرماه تا اول دی ماه برای اعلام اعتراض خود فرصت دارند.در بحث تایید صلاحیت کاندیداها یک مرحله از کار توسط هیات های اجرایی با استناد به استعلام از مراجع چهارگانه انجام خواهد شد و در مرحله بعدی هیات نظارت بر اساس چارچوب قانونی در این زمینه اقدام می‌کند.

 معاون سیاسی امنیتی استانداری کرمانشاه با بیان اینکه امکان تغییر حوزه انتخابیه برای کاندیداها وجود دارد، گفت: بعد از تایید صلاحیت کاندیداها، این امکان وجود دارد که کاندیداها حوزه انتخابیه خود را تغییر دهند و برای این کار تنها تا 15 روز پیش از روز رای‌گیری فرصت دارند و با تغییر حوزه انتخابیه داوطلبین مجددا در حوزه جدید ثبت نامی نیز صلاحیت آنها بررسی می‌شود. 

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمانشاه در ادامه با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری مردم در این دوره انتخابات گفت: امیدواریم با بررسی های صورت گرفته و تایید صلاحیت کاندیداها از احزاب و گروه های سیاسی مختلف بتوانیم زمینه حضور پرشور مردم با آرا و نظرات گوناگون را در این دوره انتخابات فراهم کنیم. 

وی افزود: این انتخابات اولین انتخابات کشور بعد از حوادث اخیر در کشور است و حضور پرشور مردم در این انتخابات می‌تواند به عنوان شاخصی برای تعیین میزان سرمایه اجتماعی کشور و نظام نقش سرنوشت سازی در آینده کشور داشته باشد .

او در خصوص تخلفات برخی کاندیداها در خصوص تبلیغات زودهنگام گفت: این امر رصد و با تخلفات برخورد می‌شود همچنین فضای مجازی برای ما حکم فضای واقعی را دارد و اگر در این فضا نیز کاندیداها بصورت مستقیم دست به تبلیغات بزنند حتما این تخلفات رصد و در تایید صلاحیت آنها اعمال خواهد شد.

 

بازنشر مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلا مانع است 

 

 

نظرات
آخرین اخبار