استاندار کرمانشاه: تمدید یکساله امهال وام‌های زلزله زدگان را پیگیری می‌کنیم | فراتاب
کد خبر: 11113
تاریخ انتشار: 25 آبان 1398 - 13:40
تا بازسازی آخرین خانه در کنار زلزله زدگان ایستاده‌ایم
استاندار کرمانشاه از امهال یک ستال دیگر وام زلازله زدگان گفت

 

فراتاب- کرمانشاه استاندار کرمانشاه  صبح سه شنبه ۲۱ آبانماه در آیین بهره برداری از بیمارستان سوانح و سوختگی کرمانشاه که با حضور دکتر نمکی وزیر بهداشت برگزار شد؛ گفت:احداث بیمارستان ۵۰۰ تخت خوابی کرمانشاه و بیمارستان ثلاث یک ضرورت جدی برای استان است. از وزیر تقاضا داریم با نگاهی ویژه به تکمیل این پروژه‌ها کمک کند.استقبال رو به افزایش دانشجویان عراقی نشان از پتانسیل های توریستی حوزه آموزشی و درمانی استان دارد.سه مرز استان به تازگی رسمی شده اند و در تلاش هستیم امکان تردد مسافری و توریستی را در آن ها برقرار کنیم و از این امکان برای توسعه توریسم درمانی کرمانشاه بهره بگیریم.امروز دومین سالگرد زلزله آبان ماه ۹۶ است. زلزله ای با قدرت زلزله ۷.۳ ریشتر که جزو سهمگین ترین زلزله های صد سال اخیر بود.زلزله های مشابه‌ زلزله سرپل ذهاب به طور متوسط ۳۰ هزار کشته در پی داشته اند ولی خوشبختانه با توجه به پیش لرزه ها و هوشمندی مردم، این زلزله خسارت های جانی بسیار کمتری در پی داشت.

وی افزود: این زلزله بیش از ۵۰ پس لرزه قوی و بالای ۵ ریشتر داشت و در طول ۴۵ روز تمام گسل های کشور از جمله گسل تهران را تحت تاثیر قرار داد‌ و در سطح مدیریت کلان کشور نگرانی های جدی ایجاد کرده بود.یکی از آن زلزله ها که در آذر ۹۷ رخ داد؛ ۶.۴ دهم ریشتر قدرت داشت که در حدفاصل شهرستان های سرپل ذهاب، قصرشیرین و گیلانغرب رخ داد. زلزله های مشابه این زلزله صدها کشته بر گذاشته است ولی خوشبختانه در این زلزله حتی یک نفر هم کشته نشد و هیچ سازه‌ای هم آسیب ندید که نشان از کیفیت مناسب سازه‌های ساخته شده در دوران بازسازی مناطق زلزله زده دارد.

 بازوند خاطر نشان کرد:رهبر معظم انقلاب در سفر به مناطق زلزله زده در رهنمودی حکیمانه خطاب به مسئولین عنوان کردند؛ از این بحران یک فرصت برای توسعه منطقه بهره بگیرید. مجموعه دولت و مدیریت ارشد استان با تمام توان این جمله راهبردی مقام معظم رهبری را سرلوحه کار قرار داد و خوشبختانه این فرصت سازی در تمام ابعاد اتفاق افتاده است.

و در پایان عنوان کرد:بسیاری از زیرساخت ها و ساختمان های شهر سرپل ذهاب در زلزله آسیب جدی دیدند و در دوران زلزله این شهر تبدیل به یک کارگاه بزرگ شده بود و برای چند هزار جوان اشتغال ایجاد کرد.با تلاش های شبانه روزی صورت گرفته طی این دو سال، تاکنون ۹۵ درصد ساخت و سازها‌ در مناطق زلزله زده به اتمام رسیده است.‌متاسفانه تورم و گرانی باعث شده برخی نتوانند خانه های خود را تکمیل کنند. با این وجود تا بازسازی آخرین خانه در کنار زلزله زدگان ایستاده‌ایم.تقاضا کرده ایم وام های زلزله زدگان یک سال دیگر امهال شود و با جدیت آن را پیگیری می کنیم.

 

باز نشر مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلا مانع است .

 

نظرات
آخرین اخبار