با جدیت زمينه ايجاد اشتغال و پويايي را در جامعه ايجاد خواهيم كرد | فراتاب
کد خبر: 11107
تاریخ انتشار: 21 آبان 1398 - 16:30
معاون استاندار کرمانشاه گفت:
همایش یک روزه فعالان اقتصادی شهرستان کرمانشاه تحت عنوان بررسی یارانه دستمزدها و کارورزی و شغل اولی ها به میزبانی فرمانداری کرمانشاه و همکاری اداره کل تعاون و رفاه ومجموعه های تابعه کرمانشاه امروز ( ٢٠ آبان ) در سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد.

 فراتاب- کرمانشاه همایش یک روزه فعالان اقتصادی شهرستان کرمانشاه تحت عنوان بررسی یارانه دستمزدها و کارورزی و شغل اولی ها به میزبانی فرمانداری کرمانشاه و همکاری اداره کل تعاون و رفاه ومجموعه های تابعه کرمانشاه امروز (٢٠ آبان) در سالن شهداي دولت استانداري برگزار شد.

هدایت حاتمی معاونت هماهنگي امور اقتصادی استانداری کرمانشاه در جمع فعالان اقتصادی و مسئولین بخش های خصوصی کرمانشاه گفت: كرمانشاه ظرفیت های بسیار مناسب کار آفرینی در کرمانشاه و با فعاليت مطلوب و مجدانه زمینه اشتغال در استان فراهم و شاهد كاهش نرخ بيكاري مانند شش ماهه اول خواهيم بود.

وي افزود: شک نکنید که مردم کرمانشاه از فرهنگ کار بسیار در خور توجه و بالایی برخوردار هستند و مخالف گفتماني مبني بر پايين بودن فرهنگ کار در کرمانشاه هستم.همه جا مشکلات هست و ما هم اکنون در شرایط جنگ اقتصادی هستیم و در این راه با همدلي و انسجام و ايمان و تقوا مي توانيم مثل هميشه موفق و سربلند باشيم.

معاون اقتصادی استانداری کرمانشاه با انتقاد از طرح های فاقد پشتوانه علمی ‌اقتصادی تاکید کرد: با اینگونه طرح ها ما پیشرفتی نخواهیم داشت وهیچ تسهیلاتی هم به آنان تعلق نخواهد گرفت.

حاتمی گفت: وظیفه دولت ارائه خدمات و بستر سازی برای پیشرفت است که یقینا در این راه مسئولیت بخش خصوصی سنگین تر است که بايددر کنار دولت در جهت ایجاد اشتغال و كارآفريني مطلوب کمک کند.  طرح‌هایی که بیست درصد آورده دارند و متقاضی وام ها و تسهیلات هستند به عنوان طرح هایی یاد کرد که موفق نخواهند بود.

وی در این خصوص گفت: ما نمی خواهیم بنگاه هها و‌طرح هایی که مشکل مالی دارند به بدهکار بانکی هم تبدیل شوند چرا که هم برای خود و هم برای دولت و بانک ها مشکل ساز خواهند شد.همچنین از مشکلات اقتصادی موجود در کشور گفته و تصریح کرد استان کرمانشاه نیز به تبع آن مشکلات بیشتری دارد و باید یک استراتژی مناسب و علمی طراحی کرد که وضع بهتر شود كه در این راستا برای برون رفت از وضعیت موجود استان پنج گام مهم را تعریف کردیم.

وی حاتمی خطاب به مدیران گفت باید حداکثر زمان اخذ موافقت ومجوز برای کار افرینان چهار ده روز باشد و چنانچه مشکلاتی بود این زمان تا بیست وهشت روز قابل ارتقا است اما بیش از این پذیرفتنی نیست. عزیزی مدیر کل تعاون وکار امور اجتماعی کرمانشاه نیز توضیحاتی ارائه کرد.

در پایان معاونت اقتصادی استانداری کرمانشاه از فرماندار کرمانشاه و هاشمی معاونت برنامه ریزی استان به خاطر برگزاری این همایش و حضور فعالان اقتصادی تقدیر و تشکر نمودو جمعی از فعالان اقتصادی به پرسش و‌ پاسخ با دکتر حاتمی پرداختند.

 

بازنشر مطلب با ذکر منبع «فراتاب »بلا مانع است .

نظرات
آخرین اخبار