کد خبر: 11096
تاریخ انتشار: 18 آبان 1398 - 22:30
معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت:
30 درصد جمعیت کشور در سه دهه آینده از نظر سنی به بالای 60 سال می‌رسند و جزو جمعیت سالمند محسوب خواهند شد.

فراتاب_ علمی: 30 درصد جمعیت کشور در سه دهه آینده از نظر سنی به بالای 60 سال می‌رسند و جزو جمعیت سالمند محسوب خواهند شد.

دکتر علیرضا رئیسی افزود: اگرچه افزایش امید به زندگی از دستاوردهای حوزه سلامت است اما در شرایط فعلی افزایش رو به رشد جمعیت سالمندی به عنوان هشداری در این عرصه مطرح است.

وی  گفت:مراقبت از سالمندان پیچیدگی‌ها ی خاص خود را دارد و باید نظام مراقبت از سالمندان در کشور نهادینه شود از این رو نقش بهورزان در تامین سلامت گروه‌های مختلف سنی در جامعه از جمله سالمندان بر کسی پوشیده نیست.

معاون بهداشتی وزیر بهداشت با اشاره به اجرای طرح پوشش همگانی سلامت در کشور افزود: این طرح به زبان ساده به این معنی است  که همه افراد جامعه بدون داشتن مخاطرات مالی از خدمات سلامت برخوردار شوند و بر سه محور اساسی  توسعه‌ پوشش همه گیر، افزایش کیفیت و طیف خدمات و کاهش پرداخت از جیب مردم  استوار است.

رئیسی گفت: نبود منابع پایدار، نیود حمایت بیمه‌ها از خدمات سلامت، افزایش هزینه‌های درمان، چگونگی و نحوه‌ خدمات رسانی به مناطق حاشیه ای و عشایر از موانع پیش پای طرح پوشش همگانی سلامت است.

وی گفت: طرح هر خانه یک پایگاه سلامت از اول آذر امسال به صورت آزمایشی در سه استان کشور و در سال آینده در تمام استان‌ها اجرا خواهد شد و 400خانه بهداشت عشایری با زیرپوشش داشتن یک میلیون و 200هزار نفر جمعیت عشایر کوچ رو تا پایان امسال ایجاد می‌شود که بهورزان نقش محوری در این زمینه دارند.

معاون وزیر  بهداشت افزود:ایران پیش از اینکه سازمان بهداشت جهانی طرح پوشش همگانی سلامت را جزو برنامه‌های خود اعلام کند، پوشش خدماتی نظام سلامت را به  98 درصد ارتقا دادو اکنون فقط از نظر کیفیت و گستره‌ خدمات و کاهش پرداخت  مردم باید برنامه‌ریزی داشته باشیم.

 

نظرات
آخرین اخبار