قصرشیرین میزبان جشنواره لیمو | فراتاب
کد خبر: 11093
تاریخ انتشار: 21 آبان 1398 - 14:50
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری اولین جشنواره لیموشیرین قصرشیرین در اواخر ماه جاری خبر داد.

فراتاب-کرمانشاه امید قادری درگفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در نظر داریم در صورت مساعد بودن شرایط آب و هوایی اولین جشنواره لیموشیرین قصرشیرین را در طی روزهای 30 آبان و یکم آذر در کنار اثر تاریخی عمارت خسرو این شهرستان برگزار کنیم.وی هدف از برگزاری این جشنواره را معرفی جاذبه‌های گردشگری و برندسازی لیموی این شهرستان اعلام کرد و گفت: از دیربازی لیموی قصرشیرین از نظر عطر و طعم خاص آن در ایران زبانزد بوده و حتی در ادبیات و داستان‌های مشهور استان هم از آن یاد شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی استان کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به اذعان بسیاری از کارشناسان کشاورزی، لیموی تولیدی در شهرستان قصرشیرین یکی از باکیفیت‌ترین و خوش طعم‌ترین لیموهای دنیاست که امیدواریم با برگزاری این جشنواره برای برندسازی آن گام‌هایی برداریم.براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده در این جشنواره معرفی آثار تاریخی، برپایی نمایشگاهی از عکس‌های قدیمی شهرستان، اجرای بازی‌های بومی محلی، برپایی غرفه‌های صنایع دستی، سوغات، شیرینی‌های محلی و فروش مرکبات باغات شهرستان را نیز داریم.

قادری بابیان اینکه قصرشیرین این ظرفیت را دارد که به یک قطب گردشگری زمستانی تبدیل شود، تاکید کرد: برای حضور پرشور گردشگران در این رویداد، به تعدادی از آژانس‌های مسافرتی کشور نامه داده‌ایم و از آژانس‌های گردشگری استان هم خواسته‌ایم تا تورهایی را برای این جشنواره ببندند.

وی ادامه رویدادسازی را حلقه مفقوده گردشگری کرمانشاه دانست و گفت: باتوجه به اهمیت این مسئله از چند ماه پیش برگزاری رویدادهای مختلف در شهرستان‌های استان را مورد توجه قرار داده‌ و تاکنون چند رویداد گردشگری از جمله انجیر ریجاب و... را برگزار کرده‌ایم.

 

بازنشر منبع با ذکر منبع« فراتاب»  بلا مانع است.

نظرات
آخرین اخبار