روگذر در حال ساخت در حریم تپه ی چغاگاوانه را متوقف کنید | فراتاب
کد خبر: 11002
تاریخ انتشار: 11 آبان 1398 - 13:30
معاون اول رئیس جمهور:
استاندار موظف به جلوگیری از تخریب آثار تاریخی است / دستور توقف تعدی به حریم تپه ی باستانی چغاگاوانه از سوی معاون اول رئیس جمهور به استاندار کرمانشاه

فراتاب- کرمانشاه  در پی اقدامات برخی مقامات اداره ی راه و شهرسازی شهرستان اسلام آباد غرب مبنی بر احداث روگذر در حریم تپه ی تاریخی و باستانی «چغا گاوانه »و اعتراض و پیگیری های مصرانه مسئولین حراست از آثار ارزشمند تاریخی و اصحاب رسانه ‚معاون اول رییس‌جمهور با تاکید بر اهمیت حفظ آثار تاریخی از استاندار کرمانشاه خواست تا با قاطعیت از انجام هرگونه فعالیت عمرانی توسط هر دستگاهی در محوطه تاریخی «چغاگاوانه» در شهرستان اسلام آباد غرب جلوگیری کند. 

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دولت، متن کامل دستور دکتر جهانگیری به شرح ذیل است:

جناب آقای بازوند

اهمیت حفاظت از آثار تاریخی بر کسی پوشیده نیست. تپه باستانی چغاگاوانه دارای ارزش تاریخی و تمدنی زیادی است،‌ از هرگونه فعالیت عمرانی توسط هر دستگاهی بدون موافقت میراث فرهنگی با قاطعیت جلوگیری شود و نتیجه را اعلام کنید.لازم به ذکر است تپه باستانی «چغاگاوانه» در سال ۱۳۴۸ در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است و آثار حداقل ۹۰۰۰ هزار سال سکونت انسان را به صورت متوالی و پیوسته در خود جای داده است.

این محوطه ارزشمند به دلیل تصمیم شهرداری شهرستان اسلام آباد غرب برای احداث پل روگذر در مجاورت آن در معرض تهدید قرار گرفته و موجب نگرانی و اعتراض متخصصان و دوستداران فرهنگ و میراث فرهنگی کشور شده است.

 

بازنشر مطلب با ذکر منبع «فراتاب»بلا مانع است .

نظرات
آخرین اخبار