کد خبر: 10994
تاریخ انتشار: 7 آبان 1398 - 13:00
هافبک سابق بارسلونا و منچسترسیتی، معتقد است بازیکنان در صورت رویارویی با توهین های نژاد پرستانه، باید اقدام جدی تری در پیش بگیرند.

فراتاب - گروه ورزش: یحیی توره، هافبک سابق بارسلونا و منچسترسیتی از فیفا درخواست کرد که اقدام های جدی تری را در مقابله با نژاد پرستی در پیش بگیرد. 

به گزارش Goal، این روزها مسئله توهین های نژادپرستی به بازیکنان فوتبال بیش از پیش جدی تر شده است و تماشاگران فوتبال در بسیاری از نقاط دنیا نسبت به بازیکنان رنگین پوست اظهار بی احترامی می کنند. چندی پیش دیدار بلغارستان-انگلستان از دور مقدماتی یورو 2020 نیز، که با پیروزی 6 بر 0 سه شیرها همراه بود، دو بار در نیمه اول به دلیل توهین های نژاد پرستانه از جانب هواداران بلغارستانی متوقف شد. این بازی پیامد های زیادی برای فوتبال بلغارستان به همراه داشت و حتی یوفا نیز وارد ماجرا شد. پیامد دیگر این ماجرا استعفای بوریسلاو میهایلوف، رئیس فدراسیون فوتبال بلغارستان از سمتش بود. بازیکنان و کادر فنی تیم ملی انگلستان در پی رخ دادن توهین های نژادپرستانه در نیمه اول بازی مقابل بلغارستان، دو بار می خواستند از زمین مسابقه خارج شوند و یحیی توره بر این عقیده است که آن ها باید رویکرد جدی تری در مقابل این توهین ها اتخاذ می کردند. هافبک ساحل عاجی سابق سیتیزن ها در مورد عکس العمل بازیکنان تیم ملی انگلستان نسبت به توهین های نژاد پرستانه در بازی مقابل بلغارستان، عنوان کرد: 

 این شرم آور است. چرا آن ها برای تیم ملی انگلستان بازی می کنند؟ آن ها فقط حرف می زنند و در نهایت هیچ اتفاق خاصی نمی افتد. فیفا نیز به این موضوع اهمیتی نمی دهد، چرا که ما در مورد این موضوع صحبت می کنیم اما می بینیم که بازهم ادامه پیدا می کند. نمی خواهم بگویم نگران این موضوع نیستم. من نگران هستم. آن ها باید در قبال این موضوع جدی باشند. بازیکنان نیز در صورت مواجه با توهین های نژاد پرستی باید اقدامات جدی تری را در پیش بگیرند.

توره هم اکنون در تیم دسته دومی کینگدای هوانگای چین، توپ می زند. قرارداد او در ماه دسامبر به پایان خواهد رسید و این بازیکن ساحل عاجی عنوان کرد با وجود این که از دوران حضورش در چین لذت برده است، به دنبال چالش جدیدی خواهد رفت. او عنوان کرد: 

 فکر می کنم که در ماه دسامبر یا ژانویه، کارم در چین به پایان خواهد رسید و پس از آن به دنبال چالشی جدید خواهم بود. مردم فکر می کنند که فوتبالم تمام شده است، اما اینچنین نیست. تجربه خوبی در چین داشتم. آن ها ذهنیتی متفاوت با مردمی که در اروپا زندگی می کنند، دارند. روش بازی، رفتار داخل زمین و احساساتشان، به کلی متفاوت است. وقتی در زمین بازی می کنم هیچ کسی مرا به خاطر سیاه پوست بودن هو نمی کند. این فرهنگ متفاوتی است. آن ها به همه احترام می گذارند. در اروپا، احترام وجود ندارد. 

نظرات
آخرین اخبار