کد خبر: 1099
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 22:15
از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران راهی بازار نشر شد:
«سپهبد زاهدی سیمای بدون روتوش از کودتای ۱۲۹۹ تا کودتای ۱۳۳۲»‌ کتاب تازه‌ای است که از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و به قلم خسرو معتضد راهی بازار نشر شده است.

به گزارش فراتاب، «سپهبد زاهدی سیمای بدون روتوش از کودتای ۱۲۹۹ تا کودتای ۱۳۳۲»‌ کتاب تازه‌ای است که از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران و به قلم خسرو معتضد راهی بازار نشر شده است.

نظرات و داوری‌ها درباره سپهبد زاهدی متفاوت است. او از نظر روحی فردی جسور و ماجراجو بود و از دل به دریا زدن واهمه‌ای نمی‌کرد. در عین حال ضعف اخلاقی او در برابر جنس مخالف چند بار به عزل و برکناری وی از سوی رضا شاه انجامید.

نویسنده کتاب «سپهبد زاهدی سیمای بدون روتوش از کودتای ۱۲۹۹ تا کودتای ۱۳۳۲»‌ کوشیده تا در ۵۰ فصل از تولد تا مرگ سپهبد زاهدی و فعالیت‌ها و نقش آفرینی‌های وی در دربار را با استفاده از اسناد تاریخی مورد مطالعه قرار دهد تا تصویری بدون روتوش از این چهره دوران پهلوی به نمایش بگذارد.

کتاب «سپهبد زاهدی سیمای بدون روتوش از کودتای ۱۲۹۹ تا کودتای ۱۳۳۲»‌ در ۵۹۱ صفحه با پیوستی از اسناد تصویری و نوشتاری به قلم خسرو معتضد و از سوی موسسه مطالعات تاریخ معاصر ایران منتشر شده است. قیمت این کتاب که در ۵۰۰ نسخه منتشر شده، ۲۸ هزار تومان است.

منبع:خبرگزاري مهر

نظرات
آخرین اخبار