364 مورد شکایات مردمی از دستگاههای اجرایی طی یک سال گذشته | فراتاب
کد خبر: 10970
تاریخ انتشار: 7 آبان 1398 - 02:00
مدیرکل دفتر بازرسی استانداری کرمانشاه گفت: مردم استان کرمانشاه طی یکسال گذشته ۳۶۴ مورد شکایت از دستگاه های اجرایی داشتند که مورد بررسی قرار گرفت

 

فراتاب- کرمانشاه حجت الاسلام عبدالله عزیزی مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه در خصوص میزان شکایات مردمی استان کرمانشاه طی یک سال گذشته گفت: مردم استان کرمانشاه طی  یکسال گذشته ۳۶۴ مورد شکایت از دستگاه های اجرایی داشتند که مورد بررسی قرار گرفت و تا جایی که قانون به ما اجازه داده سعی کرده ایم حق ارباب رجوع استیفا شود.مقام معظم رهبری همواره به حفظ و ارتقا جایگاه مردم در نظام اداری تاکید دارند، لذا این طرح در قالب در قالب ۸ کمیته طرح تکریم ارباب رجوع  ایجاد شده و ارتقا یافته است.

وی به سوال بیشترین شکایات از کدام قسمت از دستگاههای اجرایی بوده پاسخ نگفت و اظهار داشت به علت برخی معذورات نمیتوان به این مورد اشاره کرد .

حجت الاسلام عزیزی خاطر نشان کرد: دستگاه های اجرایی به صورت مستمر  و مداوم مورد نظارت و بازرسی هستند و ما حتی سعی کرده ایم  در مواردی به صورت نامحسوس و به شکل ارباب رجوع برای بازرسی از این ادارات به آنها مراجعه کنیم. دفتر بازرسی استان کرمانشاه، دستگاه های مختلف را از نظر نقاط قوت و ضعف مورد پایش و نظارت قرار می دهیم و تاکنون حدود ۹۰ دستگاه اجرایی مورد نظارت و پایش قرار گرفته اند.ما در دفتر بازرسی استانداری، حتی ایام نوروز نیز فعال بوده ایم و بازرسان را مکلف کردیم که شهرستان به شهرستان وضعیت پذیرایی از گردشگران و مسافران را مورد رصد قرار دهند که مشکلی از این نظر وجود نداشته باشد.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: همچنین به این منظور ما سال ۹۳ طرحی ارائه دادیم که عملکرد فرمانداری ها در بحث پذیرایی از گردشگران طی ایام مختلف چون نوروز و تابستان ارزیابی شود و ۱۰ آیتم نیز به این منظور مشخص شد که براساس آن ارزیابی شوند.طی بیش از یک سال گذشته شرایطی فراهم شد که مدیران دستگاه های اجرایی با مردم ملاقات کرده و در جریان مشکلات آنها قرار گیرند.

مدیرکل دفتر مدیریت عملکرد، بازرسی و امور حقوقی استانداری کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا طی یکسال گذشته استاندار کرمانشاه حدود ۲۳ ملاقات مردمی داشته و با یک هزار و ۷۱ نفر دیدار داشته اند.

این مسئول از ارزشیابی برنامه ها و پروژه های استان نیز توسط دفتر بازرسی استانداری خبر داد و گفت: مدیران برنامه ها و پروژه های خود را به ما ارسال می کنند و ما در طول سال آنها را رصد می کنیم و در طول سال نیز موظفند مستنداتی را به ما ارائه کنند.پس از ارزیابی مدیران، دفتر بازرسی استانداری به آنها نمراتی را می دهد که ما هیچ اغماضی در این زمینه نداریم و این نمرات ذره ای بالا و پایین نمی شود.

وی در پایان تصریح کرد: ارزشیابی ما در بخش عمومی ۵۰ امتیاز و در بخش اختصاصی ۵۰ امتیاز است و اگر مدیری زیر ۵۰ امتیاز بگیرد باید اخراج شود.

 

باز نشر مطلب با ذکر منبع «فراتاب»بلا مانع است.

نظرات
آخرین اخبار