مسی: نازاریو بهترین مهاجمی است که دیده ام | فراتاب
کد خبر: 10961
تاریخ انتشار: 5 آبان 1398 - 15:20
مصاحبه‌ی مفصل با لیونل مسی از آرژانتین تا بارسلونا
لیونل مسی در مصاحبه ای مفصل در خصوص خود، وضعیتش، بارسلونا و تیم ملی آرژانتین به صحبت پرداخت.

فراتاب- گروه ورزش: لیونل مسی در مصاحبه با TyC Sports به سوالات پاسخ داد و گفت که می خواهد در بارسلونا از دنیای فوتبال خداحافظی کند.

قهرمانی به همراه آرژانتین در جام جهانی؟

 من دوست داشتم، قهرمان جام جهانی شوم، اما این چیزی را عوض نمی کند. اتفاقی که افتاد این بود که من با تیم ملی آرژانتین زندگی کردم، اما در پایان اتفاقات زیادی رخ داد که عادلانه نبودند. من به تلاش خود ادامه خواهم داد. قهرمانی جام جهانی جوانان به همراه آرژانتین دستاورد بزرگی برایم بود. ما به فینال جام جهانی و کوپا آمریکا رسیدیم، اما همه اتفاقات طوری رقم خورد که پیروز نشویم. ما به قهرمانی نزدیک شدیم. جام جهانی 2014 یکی از بهترین دوران های تیم ملی آرژانتین بود. زمانیکه شما پیروز می شوید، همه چیز فرق می کند. ما تیمی تماشایی داشتیم و از آلخاندرو سابیا به عنوان مربی استفاده می کردیم که عملکرد چشمگیری داشت.

کوپا آمریکا؟

 اکنون فرصت دیگری داریم. ما تیم ملی قدرتمندی در اختیار داریم. بعد از شانس های زیاد، با بازیکنان جوان جدید، هماهنگی کار ساده ای نیست. بعد از کوپا آمریکای گذشته، تیم ملی قویتر و بهتری را مشاهده کرده ایم. در کوپا آمریکای گذشته در برزیل رشد زیادی کردم و در طی دیدارهای دوستانه بازیکنان جدیدی دعوت شده اند که برای مسابقات بعدی آماده می شوند. برای کوپا آمریکا در سال 2020 باید از فرصت میزبانی آرژانتین استفاده کنیم.

سیستم کمک داور ویدیویی (VAR)؟

 من VAR را دوست دارم، به شرطی که به خوبی از آن استفاده شود. چیزی که دوست ندارم این است که از VAR برای رفع شک و شبهه استفاده شده، اما هنوز نتوانسته این کار را انجام دهد. در نهایت، تمامی تصمیمات توسط داور یا داور دیگری در اتاق اتخاذ می شود و واقعاً بر اساس آنچه که در حرکت اتفاق افتاده، نیست. VAR یک چیز بسیار خوب است، اما هنوز به خوبی مورد استفاده قرار نمی گیرد.

وضعیت جسمانی فعلی مسی؟

 زمانیکه برای اولین بار از تعطیلات برگشتم، وارد تمرینات بسیار سخت شدم و نباید اینکار را می کردم. این موضوع باعث شد یک ماه کامل از میادین به دور باشم. اکنون همه مشکلات به پایان رسیده است. دوباره احساس بسیار خوبی دارم و آرام آرام ریتم خود را پیدا می کنم.

اولین گل مسی برای بارسلونا؟

 توپ در حالت خوبی نصیبم نشد، با این حال یک مدافع را جا گذاشتم، سپس توپ را در اختیار رونالدینیو قرار دادم و منتظر ماندم. او توپ را برایم بالا برد و من به آرامی آن را از بالای سر دروازه بان به گل تبدیل کردم. من گل دیگرم را دوست داشتم، که پیش از آن به دلیل آفساید قبول نشده بود. از بابت آن اتفاق دلخور و عصبی شدم.

بهترین گل لیونل مسی؟

 گل های مورد علاقه من، یکی در مقابل منچستریونایتد در فینال لیگ قهرمانان اروپا رقم خورد و دیگری گلی بود که در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا وارد دروازه رئال مادرید کردم و همچنین گلم در مقابل نویر در لیگ قهرمانان اروپا در سال 2015.

بهترین زوج های مسی در خط حمله؟

 رونالدینیو کمک زیادی به من کرد. زمانیکه وارد رختکن تیم شدم، 16-17 سال سن داشتم و دیدن اینکه همه آن ها غول های فوتبالی هستند، برایم سخت بود. اما او مرا راهنمایی کرد و باعث شد احساس راحتی کنم و به لحاظ ذهنی آرام باشم. بعد از آن در زمین همیشه به دنبال رونالدینیو می گشتم، اما سال های زیادی برای لذت بردن از بازی کردن بایکدیگر نداشتیم. علاوه بر این، در آن زمان به اندازه کافی کنار هم بازی نمی کردیم. من دوست داشتم بیشتر در کنار رونالدینیو بازی کنم. پنج سال با لوئیس سوارز بازی کرده ام. زمانیکه هر 3 روز یکبار در کنار هم بازی می کنید، به یکدیگر عادت می کنید و با قلبتان در کنار هم بازی می کنید. بچه های ما هم سن و سال هستند و هر روزمان را در کنار یکدیگر سپری می کنیم و روابطمان روز به روز قویتر می شود.

بهترین مهاجم تاریخ؟

 رونالدو نازاریو یک پدیده بود و نسبت به تمامی مهاجمانی که دیده ام، او بزرگترین بود. او باورنکردنی بود.

فوتبال آرژانتین؟

 من همیشه طرفدار نیوولز بودم و همیشه طرفدار این تیم باقی خواهم ماند. برخلاف گفته ها، من طرفدار ریورپلاته نیستم و از نیوولز حمایت می کنم. آرزو داشتم در نیوولز اولدبویز و به طور کلی لیگ آرژانتین بازی کنم. هر زمان با پدرم وارد زمین می شدم، تحت تاثیر قرار می گرفتم. همچنین بازی در یکی از کلاسیکو ها (دربی ها) باید وحشتناک باشد. برنده شدن در یکی از کلاسیکوها معانی زیادی دارد. در اینجا (در بارسلونا) مردم می خواهند برنده شوند، اما اگر باختید هیچ اتفاقی نمی افتد. در آنجا (در آرژانتین) اگر در یک کلاسیکو شکست بخورید، نمی توانید خانه خود را ترک کنید. همه کلاسیکوها یکسان هستند. روزاریو، کوردوبا، ریور و بوکا، ایندیپندنته و ریسینگ، به طور کلی مردم آن ها را زندگی می کنند. ما آن را در طول مرحله مقدماتی جام جهانی لمس کردیم. ما مجبور شدیم به سراسر آمریکای جنوبی برویم و شجاع نیز باشیم. آنها به شما اجازه نمی دهند بخوابید و شب ها را با پرتاب کردن چیزهایی به سمت هتل می گذرانند. مسابقات لیبرتادورس باید خیلی بدتر از این هم باشد.

 آینده و بازنشستگی؟

 من همیشه گفته ام که نمی خواهم اینجا را ترک کنم و تصور نمی کنم از بارسلونا جدا شوم. آرزویم بازی در نیوولز اولدبویز در آرژانتین بود، اما تصور نمی کنم این اتفاق محقق شود، زیرا خانواده ای دارم که از رویایم مهمتر است. این واقعیت است. از زمانی که جوان بودم این رویا را داشتم، اما یک خانواده و سه فرزند دارم. در جایی زندگی می کنم که همه چیز به من داد، جایی که در آن احساس آرامش می کنم و می توانم آینده خوبی برای فرزندانم رقم بزنم. من در خصوص این موضوع خیلی بیشتر از رویای بازی در آرژانتین فکر می کنم. من همیشه در تلاشم خانواده ام را قانع کنم و امروز باید فرزندانم را نیز قانع کنم. تیاگو از بقیه بچه هایم بزرگتر است، او دوستانی دارد و وقتی به جایی می رویم، هیچ چیزی را دوست ندارد. وقتی یک ماه را در آرژانتین می گذرانیم، او دوست دارد نزد دوستانش بازگردد و همه چیز را سختتر و دشوارتر می کند.

نظرات
آخرین اخبار