محمد حمید، برای مداوا به فرانسه فرستاده شد | فراتاب
کد خبر: 10895
تاریخ انتشار: 30 مهر 1398 - 22:40
یکی از مجروحان حمله شیمیایی ترکیه:
محمد حمید، کودک ۱۳ ساله سوری که بدن او در حمله روز جمعه ارتش ترکیه به سری کانی سوخته بود با مسئولیت مسعود بارزانی جهت مداوا به فرانسه فرستاده شد.

فراتاب - گروه بین الملل: محمد حمید همان کودک ۱۳ ساله کُرد سوری ست که بدن او در اپراسیون اخیر ترکیه در شمال سوریه سوخته و گمان می رود که این سوختگی ناشی از بکارگیری سلاح های غیرمجاز از جانب ترکیه باشد. فریادهای ناشی از درد محمد به سرعت به نماد مظلومیت کُردهای سوریه تبدیل شد. محمد از سوریه به اقلیم کردستان آورده شد و امروز با مسئولیت شخص مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق، جهت مداوا به فرانسه فرستاده شد.

گرچه ظاهرا وضعیت سلامت محمد در اقلیم کردستان به ثبات نسبی رسیده است اما امروز با تصمیم مسعود بارزانی و تقبل تمام هزینه های این سفر از جانب ایشان، محمد جهت مداوای کامل از دهوک به اربیل سپس به فرانسه فرستاده شد. 

محمد روز جمعه ۲۶ مهر در نتیجه حملات ترکیه به کردستان سوریه زخمی شد و گمان می رود این زخم ها ناشی از استفاده از سلاح های غیر مجاز توسط ارتش ترکیه باشد. 

مسعود بارزانی رهبر حزب دمکرات کردستان عراق دیروز طی تماسی با پدر محمد، به وی اطمینان داد که هر کاری لازم باشد برای بهبود محمد انجام خواهد شد. 

خبرنگار فراتاب در اربیل: زریان کریمی

بازنشر مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است. 

نظرات
آخرین اخبار