کد خبر: 10870
تاریخ انتشار: 29 مهر 1398 - 14:00
جایزه امسال آورورا برای بیداری بشریت در ایروان پایتخت ارمنستان، از بین سه کاندید به میرزا دینایی فعال کُرد ایزدی تعلق گرفت.

فراتاب - گروه بین الملل: میرزا دینایی، مسئول و یکی از موسسان موسسه خیریه (luftbrücke Iraq) است که کار آن کمک رسانی به مردم در مناطق جنگ زده می باشد. 

مبلغ یک‌ میلیون دلار به همراه این جایزه به میرزا تعلق گرفت که به نمایندگی از کُردهای ایزدی زندگی‌ خود را وقف نجات زنان و‌ کودکان ایزدی کرده است که در مناطقی زندگی می کنند که در سال ۲۰۱۴ توسط داعش اشغال شدند. 

میرزا این مبلغ را به انتخاب خود به سه سازمان خیریه اختصاص می دهد تا از این طریق کمک های بیشتری را به مردم مناطق جنگ زده ارائه دهد.

به همراه میرزا، زانا ابوبکر مصطفی از نیجریه و هودا السراری از یمن کاندید دریافت این جایزه بودند که به آنها هم هرکدام مبلغ ۵۰ هزار دلار تعلق گرفت. 

جایزه آورورا برای بیداری بشریت یک جایزه سالانه بین المللی ست که از سال ۲۰۱۶ به کسانی تعلق می‌گیرد که در زمینه انسان دوستانه کارهای بزرگی انجام داده اند. این جایزه از جانب بازماندگان نسل‌کشی ارمنی‌ها و به نمایندگی از آنها به فعالین در زمینه های انسان دوستانه تعلق می‌گیرد. میرزا دینایی چهامین برنده این جایزه می باشد. 

گزارشگر فراتاب در اربیل: زریان کریمی

بازنشر مطلب با ذکر منبع فراتاب بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار