کد خبر: 10838
تاریخ انتشار: 25 مهر 1398 - 19:40
حسن روحانی ضمن دعوت از افراد شایسته برای شرکت در انتخابات گفت:

فراتاب - گروه سیاسی: حجت‌الاسلام والسلمین حسن روحانی صبح چهارشنبه در مراسم نمادین آغاز سال جدید تحصیلی دانشگاه و مراکز علمی و پژوهشی در دانشگاه تهران  با اشاره به نزدیک شدن کشور به انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: در پایان امسال ما انتخابات مهم مجلس شورای اسلامی را داریم. دانشگاه‌ها همیشه در همه انتخابات‌هایی که داشتیم، نقش بسیار ارزشمندی داشته‌اند، هم اساتید، هم دانشجویان و فضای دانشگاه. این دانشگاه است که فضای جامعه را گرم می‌کند. در انقلاب هم دانشگاه فضای انقلاب را گرم می‌کرد. البته فضاهای دیگری هم بودند. حوزه‌ها، حسینیه‌ها ، بازار و... اما دانشگاه‌ها پیشتاز بودند.

روحانی با بیان اینکه موکدا می‌گویم سرنوشت و آینده کشور ما را انتخابات‌ها نشان و تعیین می‌کند، اظهار داشت: با وجود همه نقص و اشکالات، بهترین راه برای شکستن افراط صندوق است. برای اصلاح جامعه صندوق است. برای شایسته‌سالاری صندوق است. برای اینکه افکار به‌حق مردم حاکم شود، صندوق است. ما راه دیگری نداریم. اینکه راه دیگر نداریم براساس تجربه است به عنوان فردی که بیشتر عمرم را در تجربه سیاسی، اجتماعی و علمی بوده‌ام.

وی ادامه داد: راهی جز فضای انتخابات پرشکوه نداریم کما اینکه بگویم این انتخابات فلان بخش آن ناقص است و اشکالاتی داشته باشد ولی جامعه و دانشگاه‌ها خود را باید در انتخابات آماده کنند.

روحانی اضافه کرد: هرکس خود را هم شایسته می‌داند؛ خود را کاندیدا کند. اگر هم مشکلی برایش پیش آید، اشکال ندارد. این در راه خدا است. اشکال ندارد کسی که خود را لایق می‌داند و کاندیدا کند، چه انتخاب شود و چه انتخاب نشود، چه بگویند صالح هستی یا نیستی. این وظیفه بزرگ ملی ماست و یکی از مهمترین مسائل ما امسال را باید انتخابات بدانیم.

وی با بیان اینکه اگر یک انتخابات پرشکوه، با نشاط و پر رونق با حضور اکثریت مردم در کشور شاهد باشیم، قدرت سیاسی ما در دنیا بالا می‌رود، خاطرنشان کرد: آنگاه دشمنان ما از ما می‌هراسند، می‌فهمند تحریم و فشارها اثرگذار نبوده است.

رئیس جمهوری ادامه داد: مردم معتقد به نظام، کشور بوده و به آینده‌شان امید دارند.‌ اولین پرچم انتخابات، پرچم امید است. هر کس امید نداشته باشد، در انتخابات شرکت نمی‌کنند. ما به آینده امید داریم و همه چیز ما از امید نشات می‌گیرد. اگر به آینده امید داشته باشیم، راه و مسیر ما به نتیجه می‌رسد.

نظرات
آخرین اخبار