کد خبر: 10836
تاریخ انتشار: 25 مهر 1398 - 18:40
واکنش سخنگوی دولت و وزیر کشور به دستگیری روح الله زم

فراتاب - گروه سیاسی: عبدالرضا رحمانی فضلی در حاشیه جلسه روز چهارشنبه 24 مهرماه،  هیات دولت درباره‌ اهمیت دستگیری روح‌الله زم اظهار کرد: این مساله خیلی مهم است و باید از دستگاه‌های اطلاعاتی به ویژه اطلاعات سپاه تشکر کنم. من به عنوان رییس شورای امنیت کشور عرض می‌کنم که دوستان از مدت‌ها قبل روی این موضوع تور اطلاعاتی پهن کرده بوده و سناریوهایی طراحی کرده بودند و موفق شدند.

وی ادامه داد: این موضوع باید درسی باشد برای همه دستگاه‌ها و افرادی که به عنوان معاند و مخالف دست به اقداماتی علیه امنیت ملی کشور ما می‌زنند که اقتدار جمهوری اسلامی ایران شاید دیر و زود داشته باشد، ولی سوخت و سوز ندارد.

وزیر کشور در پاسخ به پرسشی درباره برخورد با عوامل داخلی کانال آمدنیوز تصریح کرد: باید با هر کسی که در قالب نفوذ، جاسوسی یا همکاری‌های رسانه‌ای مبتنی بر خلاف امنیت ملی اقدام می‌کند و اینگونه به کشور ما خیانت می‌کند برخورد شود. ولی این برخورد باید مستند، دقیق و کاملا اندازه‌گیری شده باشد تا موجب فضاسازی‌هایی علیه کشورمان یا افزایش اختلافات داخلی نشود؛ به هرحال این حق نظام، قوه قضاییه و نیروهای امنیتی و اطلاعاتی است و همچنین خواست مردم است تا امنیت کشور حفظ شود و با هر کسی که با دادن اطلاعات به امنیت ملی کشور خیانت می‌کند برخورد شود.

سخنگوی دولت نیز درباره‌ دستگیری روح‌الله زم گفت: موضوع دستگیری این فرد نباید زمینه اتهام زنی جدیدی را فراهم کند که البته در چند روز گذشته برای چند نفر این اقدام رخ داد. ما باید از قضاوت‌های تند پرهیز کنیم و اجازه دهیم اطلاعات سپاه موضوع را دنبال کند. دستگیری این فرد موجب شد که ساحت پاک اصحاب رسانه از وجود کسانی که من آن‌ها را تروریست‌ آبرو می نامم،‌ پاک شود. علی ربیعی در جمع خبرنگاران درباره‌ دستگیری روح‌الله زم اظهار کرد:‌ من هیچ اعتقادی ندارم که آمدنیوز یک رسانه بود و باید ساحت پاک رسانه را از این تروریست‌هایی که آبروی مردم را هدف قرار دادند، جدا کرد.

وی خاطرنشان کرد: ما برای کسانی که مخالف دولت یا نظام باشند، اما بر اساس اعتقادات خود در رسانه‌ها قلم می‌زنند، احترام قائلیم، اما روح الله زم، در دامن سرویس‌های اطلاعاتی فعالیت می‌کرد و در اخباری که تهیه می‌کرد یک درصد واقعیت غیر قابل انکار و 99 درصد دروغ وجود داشت و با این کار آبروی افراد را می‌برد. حالا من کاری به آموزش های تروریستی و تهیه کوکتل مولوتوف او ندارم. او اساس کار خود را بر افشاگری دروغ گذاشته بود و بزرگترین خیانت را به اهالی رسانه و کلماتی مثل دموکراسی، رسانه و آزادی کرد. ما آمدنیوز را حتی یک شبکه  اجتماعی آزاد نمی‌دانیم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه ما برای مخالفان خود که آرمان گرایی دارند احترام قائلیم تصریح کرد: آمدنیوز را نباید در ردیف این رسانه‌ها قرار داد. اقدام آمدنیوز برای فروپاشی ذهنی جامعه بود.

 

نظرات
آخرین اخبار