کد خبر: 10824
تاریخ انتشار: 23 مهر 1398 - 15:13
دکتر رسول خضری نماینده مردم سردشت و پیرانشهر  

فراتاب – گروه سیاسی: طی روزهای اخیر نمایندگان مجلس شورای اسلامی واکنش های متعددی نسبت به حمله ترکیه به شمال سوریه داشته اند در همین راستا دکتر رسول خضری در نطق پیش از دستور خود خواهان فعال کردن ظرفیت دیپلماسی پارلمانی ایران برای مقابله با تداوم تجاوز ترکیه شد. متن سخنرانی وی در ادامه خواهد آمد:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

همانطور که طی روزهای اخیر همکاران و مردم شریف ایران مستحضر هستید ارتش ترکیه بدور از موازن حقوقی و بین المللی و قانونی با حمله ای گسترده به مرزهای شمالی سوریه، دست به کشتار مردم بی گناه کُرد و اشغال بخش هایی از خاک این منطقه زده است. خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران با اعلام مواضع صریح و اصولی خود از همان ابتدا علیه این تجاوز اعلام مخالفت و موضع کرد و همچنین بنده به اتفاق همکاران پارلمانی خود با صدور بیانیه ای ضمن محکومیت این حمله، خواهان اقدام جامعه جهانی و کشورهای مختلف برای جلوگیری از وقوع یک نسل کشی توسط دولت ترکیه شدیم.

اما انتشار فیلمهای دلخراش و تکان دهنده کشتار مردم غیرنظامی و عادی کُرد توسط نیروهای وابسته به دولت ترکیه، طی روزهای اخیر عمیقاً بنده و جهان را تکان داده است صحنه هایی که بویی از انسانیت و شرف و مسئولیت در آن دیده نمی شود.

همکاران و مردم شریف ایران

این تصاویر و تداوم تهاجم ارتش ترکیه به رغم مخالفت های جهانی و منطقه ای و نادیده گرفتن حقوق مردم کُرد سوریه و آواره شدن حدود 150 هزار نفر تا این لحظه نشان می دهد، مردم کُرد سوریه به چیزی بیشتر از بیانیه ها و اعلامیه های محکومیت اقدامات ترکیه نیاز دارند.

لذا در اینجا بنده رسول خضری به عنوان یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی از ریاست محترم مجلس و دیگر همکاران می خواهم با استفاده از ظرفیت عظیم و اثرگذار دیپلماسی پارلمانی و با ارتباط گرفتن با پارلمان کشورهای مختلف عضو سازمان کنفرانس اسلامی در وهله نخست و سپس دیگر پارلمانهای کشورها، بر افزایش فشارهای دیپلماتیک و اثر گذار خود بیافزاییم، تا دولت ترکیه بداند، دیگر زمان آنکه به راحتی دست به کُرد کشی بزند گذشته است و اینبار نه تنها رسواتر از قبل خواهد شد بلکه جهان را جدی تر از پیش در مقابل خود خواهد دید.

لذا در پایان از همکاران گرامی می خواهم پیش نویس لازم برای این منظور که در دست تهیه است را امضا و بلافاصله مجلس شورای اسلامی کشورمان به عنوان محور فعال دیپلماسی پارلمانی در میان کشورهای اسلامی دست به اقدامات لازم بزند.

ظلم هرگز پایدار نخواهد ماند و ما بنا به وظیفه تاکید شده در قانون اساسی کشورمان مسئولیم از مظلومان جهان در برابر ظالمان حمایت کنیم.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار