دونالد ترامپ نظام سیاسی امریکا را فاسد و تقلبی دانست | فراتاب
کد خبر: 1082
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 16:11
دونالد ترامپ، داوطلب پیشتاز رقابت درون حزبی جمهوری خواهان برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری امریکا، بار دیگر ساختار سیاسی این کشور به ویژه رویکرد حزب جمهوری خواه در نامزدی انتخابات، «فریبکارانه و فاسد» دانسته است.

به گزارش گروه بین الملل فراتاب ،دونالد ترامپ، داوطلب پیشتاز رقابت درون حزبی جمهوری خواهان برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری امریکا، بار دیگر ساختار سیاسی این کشور به ویژه رویکرد حزب جمهوری خواه در نامزدی انتخابات، «فریبکارانه و فاسد» دانسته است.

ترامپ روز یکشنبه (29 فروردین) در هتلی در نیویورک سیتی گفت: «سیستم سیاسی امریکا فریبکارانه و مخدوش است؛ صد در صد مخدوش.»

وی در ادامۀ انتقادات خود از «فساد» رسانه‌های امریکا در عرصه انتخاباتی این کشور، به خبرنگاران گفت: «شما به طور اساسی وکلا را تطمیع می کنید؛ این ساختاری فاسد است.»

ترامپ اخیرا در اظهارات خود رویه سیاسی «کمیته ملی جمهوری خواه» را به شدت به چالش کشیده و رویکرد آن را در نحوه انتخاب  نامزدهای داوطلب برای شرکت در رقابت انتخابات ریاست جمهوری امریکا زیر سؤال برده است.

روز سه‌شنبه، ترامپ از سیاستمدارانی که می گوید برای جلوگیری از نامزدی وی تلاش می‌کنند، انتقاد کرد و حزب جمهوری خواه را در این فساد، همدست دانست.

این داوطلب پیشتاز، سران حزب جمهوری خواه را به تلاش و دسیسه چینی برای کاهش حامیانش متهم کرد و گفت: «نظام جمهوری خواه ما کاملا متفلب وغلط است... آن‌ها می‌خواهند مردم را خارج از صحنه نگهدارند. این یک حقه کثیف است.»

تلاش و اظهارات ترامپ در زیر سؤال بردن این سیستم انتخاباتی، بر شک و تردید بسیاری از هواداران سرسخت وی درباره روند سیاسی انتخاباتی امریکا افزوده است. آنان نیز معتقدند این رویه به طور هدفمند آنان را به حاشیه رانده است.

نتیجه احتمالی انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری امریکا در نیویورک

انتخابات مقدماتی در ایالت نیویورک در حالی روز سه شنبه (31 فروردین) برگزار خواهد شد که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهند ترامپ با اختلاف زیاد از تد کروز، سناتور تگزاس و جان کاسیچ، فرماندار اوهیو در رقابت درون حزبی جلوتر است.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ، داوطلب‌های پیشتاز از حزب دموکرات و حزب جمهوری خواه در انتخابات درون حزبی، امیدوار هستند پیروزی در ایالت نیویورک، نامزدی آن‌ها را در انتخابات ریاست جمهوری امریکا تضمین کند.


در حالی که کمتر از یک روز تا زمان برگزاری انتخابات درون حزبی نیویورک باقی مانده است، این دو نفر بیش از هر داوطلب دیگر، در نظرسنجی‌های نیویورک پیشرو بوده‌اند.

گفته می شود کلینتون با تبلیغات گسترده و جلب حمایت بسیاری از رسانه‌های محلی در نیویورک توانسته است نسبت به سندرز برتری یابد و نتایج نظرسنجی‌های جدید نشان می‌دهند پیروزی او در این ایالت محرز است.

وی در روزهای اخیر بر ضعف سندرز در مواجهه با شرکت‌های تولیدکننده اسلحه و همچنین نظام بانک‌های بزرگ امریکا تاکید کرده و توانسته است در بیشتر نظرسنجی‌ها پیشی بگیرد.

در همین حال، کلینتون با توجه به اوضاع کنونی، نسبت به پیروزی در انتخابات مقدماتی اطمینان خاطر یافته و تصمیم دارد بخشی از مبارزه انتخاباتی خود را به رقابت با ترامپ اختصاص دهد.

ترامپ، داوطلب میلیونر از حزب جمهوری‌خواه نیز که در انتخابات مقدماتی نسبت به دیگر رقبای جمهوری‌خواه پیشتاز بوده است، در رقابت انتخاباتی خود، به تبلیغات علیه کلینتون تمرکز کرده و در زمینه‌های مختلف وی را مورد انتقاد قرار داده است.

نظرات
آخرین اخبار