کد خبر: 10800
تاریخ انتشار: 22 مهر 1398 - 10:29
رهبر انقلاب در دیدار با عمران خان نخست وزیر پاکستان:

فراتاب - گروه سیاسی: رهبر انقلاب عصر یکشنبه با عمران خان، نخست وزیر پاکستان دیدار کردند. گمانه زنی های فراوانی در مورد طرح میانجی گرانه ی عمران خان برای رفع تنش بین ایران و عربستان سعودی، صورت گرفته است و در نشست خبری حسن روحانی با نخست وزیر پاکستان، رییس دولت اشاره کرد که از این طرح ها و نقش پاکستان جهت دست یافتن به ثبات در منطقه، استقبال می کند. در دیدار رهبر انقلاب با نخست وزیر پاکستان نیز، گفتگوها حول محور طرح میانجی گری عمران خان صورت گرفت و اهم مواردی که حضرت آیت الله خامنه ای بیان فرمودند به شرح زیر می باشد:

 1- عربستان هیچ اراده ای برای مذاکره ندارد، چراکه تحت اشراف آمریکا است.

2- راه مذاکره ی ایران و عربستان از یمن می گذرد.

3- برای این مذاکره ایران همچنان به طرح چهار ماده ای خود برای پایان درگیری در یمن معتقد است و آن را راهگشا و صحیح می داند.

4- تهدید باید از ادبیات سیاسی کشورهای منطقه حذف شود، چراکه با تهدید نمی شود به جایی رسید، هرکسی بخواهد تهدید کند، پشیمان خواهد شد.

با توجه به قاطعیت رهبر انقلاب در اشاره به طرح ایران برای پایان تجاوز عربستان به یمن و سپس پیمودن مسیر مذاکره و عادی سازی روابط بین جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی، به نظر می رسد، خان پاکستانی با پروژه ی دشواری روبرو است که یکسوی آن سخنان حضرت آیت الله خامنه ای و سوی دیگر، سردمداران سعودی هستند که همچنان و گاهی به آمریکا پشت گرم می باشند.

نظرات
آخرین اخبار