تجاوز و جنایات ترکیه نباید بی پاسخ باشد | فراتاب
کد خبر: 10797
تاریخ انتشار: 22 مهر 1398 - 10:26
بیانیه 154 نماینده مجلس ایران در حمایت از مردم کرد سوریە:
جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران در بیانه ایی تجاوز و حمله ترکیه به کشور سوریه را محکوم کردند.

 فراتاب - گروه سیاسی: در پنجمین روز از حمله ترکیه به شمال سوریه جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی این اقدام را محکوم و در دفاع از مردم کرد مظلوم سوریه بیانه ایی صادر کردند.

این بیانیه توسط جلال محمودزاده نماینده مهاباد در مجلس تدوین و به امضاء 154 تن نمایندگان مجلس رسیده است.

متن این بیانیه بدین قرار است «امروز فریاد مظلومیت مردم کرد بر اثر تجاوز ناجوانمردانه ترکیه بلند است. در دنیایی که حاکمان دم از عدالت، برادری و حمایت از مظلومان سر می دهند امروز سکوت نگین آنان در تاریخ ثبت خواهد شد و سازمان ملل متحد هم که نهادی برای حمایت از مظلومان از در سکوت سیاسی که خود نوعی حمایت از دولت ترکیه است به سر می‌برد. به یقین بدانید که این عملکرد جانبدارانه دولت های مدعی حقوق بشر و سازمان ملل در تاریخ ثبت خواهد شد».

در ادامه این نامه آمده است؛ «ما جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی ایران بر خود فرض می دانیم از مظلومان کرد سوریه دفاع و حمایت نموده و انتظار داریم دولت جمهوری اسلامی ایران که حامی مظلومان است از طرق مختلف حمایت خود را از مظلومان کرد سوریه اعلام و با رایزنی با سازمان ها و نهادهای بین المللی و کشورهای همسایه همچنین با به‌کارگیری تمامی ابزارها و پتانسیل‌های دیپلماسی نسبت به ممانعت از ادامه کشتار بی‌رحمانه آن مردم توسط دولت ترکیه و نیروهای تکفیری داعش و النصره اقدام فوری نمایند»

 

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

 

نظرات
آخرین اخبار