عبور 15 هزار زائر ایرانی مراسم اربعین از مرزهای کردستان | فراتاب
کد خبر: 10784
تاریخ انتشار: 20 مهر 1398 - 21:30
سرپرست تبلیغات اسلامی استان کردستان:
سرپرست تبلیغات اسلامی استان کردستان با بیان اینکه اربعین، نماد وحدت و انسجام مسلمانان است از عبور 15 هزار زائر ایرانی برای شرکت در مراسم اربعین از مرزهای کردستان خبر داد.

فراتاب- گروه کردستان: حجت‌الاسلام مختار کرمی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران رسانه‌های گروهی اظهار کرد: یکی از مناسبت‌های معنوی و بسیار پر اهمیت پیاده‌روی اربعین حسینی است که از دیر باز ارادتمندان سیدالشهداء به آن اهتمام داشته‌اند و این حرکت خودجوش پر از عشق و محبت را به ما انتقال داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اربعین نماد وحدت و انسجام مسلمانان است، افزود: هرساله دوستداران امام حسین علیه‌السلام از هر طیف و گروه و حتی اعتقادی با تمام وجود در پیاده‌روی اربعین شرکت می‌کنند و به مقام سراسر نور آن حضرت عرض ارادت می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه اربعین پیام‌های زیادی دارد، خاطرنشان کرد: یکی از پیام‌های مهم اربعین یکپارچه شدن امت مسلمان و محب اهل بیت است که این اتفاق تمام اهداف شوم دشمنان را ایجاد تفرقه نقش بر آب خواهد کرد و آنها به خوبی می‌دانند که حرکت هماهنگ مسلمین با هدایت و راهنمایی حضرت امام خامنه‌ای به عنوان مقاوم‌ترین رهبر دنیا در مقابل کفر بزرگترین اتفاق تاریخ است و به فضل الهی تمدن بزرگ اسلامی شکل خواهد گرفت.

سرپرست تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: امسال کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین حسینی که برعهده این اداره‌کل است با برپایی 15 موکب مردمی آماده هدایت، استقبال و پذیرایی از زائران است.

حجت‌الاسلام کرمی با اشاره به اینکه موکب ره‌پویان حضرت زینب(س) از شهرستان بیجار و موکب فدائیان ولایت در کربلا برپا شده است، عنوان کرد: چندین موکب نیز در بیجار، دیواندره، سقز، زرینه، دهگلان، قروه و کامیاران برپا شده است که مردمی اداره می‌شوند.

وی بیان کرد: برپایی 15 خیمه نماز در کنار موکب‌های اربعین با حضور روحانیون و مبلغین اعزامی در راستای برپایی نماز جماعت و پاسخگویی به سوالات شرعی زائران از دیگر اقداماتی است که کمیته فرهنگی و اموزشی اربعین کردستان انجام داده است.

وی تدوین و توزیع برشور و احکام زیارت عاشورا بین زائران اربعین را از دیگر اقدامات کمیته فرهنگی، آموزشی اربعین خواند و بیان کرد: توزیع غذای گرم بین زائران اربعین نیز به همت و همکاری ستاد اربعین استان انجام می‌گیرد.

سرپرست تبلیغات اسلامی استان کردستان اضافه کرد: موکب‌های اربعین استان کردستان امسال نیز همچون سنوات گذشته شاهد استقبال و هدایت زائرانی از کشورهای خارجی خواهد بود.

نظرات
آخرین اخبار