ضرورت حمایت جمهوری اسلامی ایران از کُردهای سوریه در مقابل تهاجم ترکیه | فراتاب
کد خبر: 10774
تاریخ انتشار: 20 مهر 1398 - 03:52
رئیس مجمع نمایندگان استان کردستان در مجلس با صدور بیانیه‌ای تاکید کرد:

فراتاب - گروه سیاسی: سیداحسن علوی نماینده مردم سنندج، کامیاران و دیواندره در مجلس شورای اسلامی که ریاست مجمه نمایندگان استان را نیز بر عهده دارد با صدور بیانیه ای که نسخه ای از آن در اختیار فراتاب قرار داده شده است، نسبت به تحولات شمال سوریه و تهاجم ارتش ترکیه واکنش نشان داد، متن این بیانیه در ادامه خواهد آمد:

«صدبار گفته‌ ام نمی‌شود به آمریکا اعتماد کرد. مقام معظم رهبری (دامت برکاته)» با ادامە اشغالگری های ترکیە در سوریە و احتمال حملە بە شرق فرات، نگرانی ها از کشتار مردم بی دفاع کُرد این منطقە بیش از پیش رنگ واقعیت بە خود می گیرد.
با دیدگاه افراطی رئیس جمهور ترکیە کە هنوز هم رویای گسترش خلافت عثمانی را در سر دارد، ناگفتە پیداست با حملە بە شرق فرات، جنگی فرسایشی در این منطقە شروع می شود کە وضعیت کنونی خاورمیانە پر از آشوب را بحرانی تر خواهد کرد.
کردهای سوریە از زمان آغاز بحران این کشور، برای حفظ شمال سوریە از گزند تروریست های داعشی، دلیرانە جنگیدند و هزاران شهید و زخمی برای برقراری امنیت در کشورشان، تقدیم کردند.
در حال حاضر کە تروریست های تحت حمایت ترکیە در جبهە های ادلب توسط ارتش سوریە تارومار می شوند، اردوغان برای جبران شکست هایش در موازنات سیاسی و نظامی سوریە، دوبارە بە سراغ کردهای بی پناه آمدە است.
این شرایط پیچیدە می طلبد کشورهای مقتدر منطقە از جملە جمهوری اسلامی ایران کە همیشە حامی مظلومان و ستمدیدگان بودە است و در مبارزات کردهای عراق نیز بارها نشان دادە است کە نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران پناهگاه و پشتیبان قابل اعتمادی برای کردهای جهان بودە و هست؛ بە یاری کردهای سوریە بشتابد.
ضروری است دستگاه دیپلماسی ایران برای جلوگیری از خونریزی و کشتار در شرق فرات، اقدام عملی کند و اجازە ندهد مردم کُرد قربانی معاملات و سناریوهای آمریکای بد ذات شوند.
پیوند میان کردها و جمهوری اسلامی ایران علی رغم تلاش های دشمنان همچنان ناگسستنی است و توجە بە این مهم در این بزنگاه تاریخی کە مردم کرد سوریە بە حمایت سیاسی نیاز دارند بسیار ضروری خواهد بود.


سید احسن علوی- نمایندە مردم شریف شهرستانهای سنندج، دیواندرە و کامیاران

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار