کد خبر: 10770
تاریخ انتشار: 19 مهر 1398 - 16:43
منصور مرادی نماینده مریوان و سروآباد در مجلس:

فراتاب - گروه سیاسی: حمله ترکیه به شمال سوریه با واکنش های مختلفی روبرو شده است از جمله منصور مرادی نماینده مردم مریوان و سروآباد در مجلس شورای اسلامی با صدور بیانیه ای که مشروح آن در ادامه خواهد آمد به این حمله واکنش نشان داده است:

همانطور که در اخبار چند روز گذشته در ارتباط با تحولات منطقه به سمع و نظرتان رسیده است، هم اکنون یک نسل کشی و جنایات مشمئز کننده ای بر علیه کردهای سوریه در جریان است. در این ارتباط اشاره به چند نکته حائز اهمیت است:

نخست این که اردوغان با شعار صلح آغاز به این حمله کرده است،

دوم اینکه برخی مفتی های ترکیه (بخوانید دین فروشان ترکیه) کشتن کردها و نه حتی اسیر کردنشان را فتوای خود قرار داده اند و مردم مسلمان ترکیه را به خواندن سوره فتح دعوت کرده اند.

سوم اینکه برطبق پیش بینی ای که میکردیم ترامپ حرف اول و آخر را در پول خلاصه کرد و برای پول بر سر کردهای سوریه معامله کرد.

چهارم اینکه روسیه نیز مثل همیشه به منافع و مطامع خود اندیشید و با چراغ سبز به اردوغان، حمله به کردهای بی پناه را تایید کرد. نکته آخر این بود که ساعاتی پیش علیرغم اینکه یک اتفاق مثبت در حال رخ دادن بود و پرونده ترکیه به شورای امنیت سازمان ملل رفت، اما بار دیگر آمریکا و روسیه اقدام علیه ترکیه را باطل کردند، تا بار دیگر نمایشی و صوری بودن سازمان ملل برای همگان آشکار شود.

اکنون و با درنظر گرفتن نکات فوق، لازم است که اینجانب خطاب به اردوغان و رژیم غاصب و خام اندیش ترکیه که در صدد احیای امپراتوری عثمانی است، خطاب به مفتی های خودفروخته و کاسب که کشتار کودکان و غیرنظامیان را نیز جهاد دانسته اند، خطاب به ترامپ و پوتین و سیاستهای آلوده آنان، همچنین خطاب به سازمان ملل بیان می کنم که شما همگی چشم را بر حقایق بسته اید و دیر یا زود گرفتار در باتلاق اراده رزمندگانی خواهید افتاد که برای دفاع و پاسداری از سرزمینشان داعش مخوف و نیروهای متجاوز را شکست دادند و سرزمین شان را خالی از خباثتهای داعشیان کردند. اکنون همه ما ضمن انزجار از سیاست های کثیف اردوغان در توسعه طلبی های فاشیستی اش، به وی یادآور می شویم که جواب سختی را از رزمندگان و نیروهای شجاع مردمی دریافت خواهد کرد.

اکنون ما هم در کنار سیاستهای جمهوری اسلامی ایران، ضمن احترام به حاکمیت ارضی برای مردم سوریه، خواهان آن هستیم که این حملات فورا توقف پیدا کند تا بیشتر از این مردم بی گناه شهر و روستاهای کردنشین سوریه آماج بمباران و آتش توپخانه قرار نگیرد.

اینجانب در کنار سایر نمایندگان دیگر مجلس و در راستای سیاست های نظام جمهوری اسلامی ایران که همواره حامی ستمدیدگان بوده است، مخالف هرگونه دخالت قهری و نظامی کشورها در خاک سوریه و هر کشور دیگری هستیم و انشاالله در روزهای آتی بیانیه ای تهیه کرده و به سازمان ملل خواهیم فرستاد تا نسبت به تجاوزهای ترکیه واکنش تندتری نشان بدهد. و یقین بدانید که از دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران خواهیم خواست که در جهت توقف این جنایات گسترده رژیم اردوغان از قابلیتهای خود استفاده کند و نگذارد که نقشه های شوم آمریکا و ترکیه عملی شود.

در پایان ابراز امیدواری می کنم که جمهوری اسلامی ایران، همانند گذشته به نقش مثبت خود در سوریه ادامه دهد و نگذارد که نقشه های دیگر کشورهای بیگانه و به خصوص آمریکا، در سوریه عملی شود، و نیک میدانم این حرکت، منجر به ایجاد یک حلقه زنجیر دیگر برای ناگسسته شدن پیوند میان کردها و جمهوری اسلامی ایران خواهد بود.

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است

نظرات
آخرین اخبار