حمله‌ بیل‌ گیتس به برنامه‌های اقتصادی دونالد ترامپ | فراتاب
کد خبر: 1077
تاریخ انتشار: 1 اردیبهشت 1395 - 13:55
بیل گیتس ترامپ و سندرز را به بدفهمی اساسی از اقتصاد متهم کرده است. دو داوطلب نامزدی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا گفته‌اند، در عرصه‌ اقتصادی برنامه‌هایی برای حفاظت آمریکا در برابر رقیبان خارجی دارند.

به گزارش فراتاب ،بیل گیتس، پایه‌گذار شرکت مایکروسافت از دونالد ترامپ و برنی سندرز، دو داوطلب نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری در آمریکا، به شدت انتقاد کرده است.

گیتس در مصاحبه با فایننشیال تایمز، این دو کاندیدا را به بدفهمی اساسی از اقتصاد مدرن آمریکا متهم کرده است.

دونالد ترامپ، داوطلب نامزدی انتخابات ریاست ‌جمهوری از حزب جمهوریخواه، روز دوشنبه (۱۸ آوریل/ ۳۰ فروردین)، درخواست کرد مالیات بر واردات کالاهای چینی تا ۴۵ درصد افزایش یابد. ترامپ در یکی از برنامه‌های تبلیغاتی‌ خود، از ربودن «مشاغل و پول» مردم آمریکا توسط چینی‌ها سخن گفت.

از سوی دیگر برنی سندرز، داوطلب انتخابات ریاست‌جمهوری از حزب دموکرات هم وعده داده ‌است که می‌کوشد تا کالاهای بیشتری در خود آمریکا و «نه در چین یا دیگر کشورهای ِ با دستمزد پایین» تولید شوند.

بنیان‌گذار مایکروسافت در این مصاحبه افزوده است که ای کاش می‌شد تجارت جهانی را برای تنها یک هفته متوقف کرد تا شهروندان تاثیرات منفی آن را احساس کنند.

بیل گیتس که در آخرین رتبه‌بندی مجله فوربس عنوان ثروتمندترین فرد جهان را به خود اختصاص داده‌، در این مصاحبه درباره نگرانی‌های خود در مورد اروپا هم سخن گفته‌ است. به اعتقاد او اگر بریتانیا به خروج از اتحادیه اروپا رای دهد، یک دوره ناامنی و بلاتکلیفی در انتظار این کشور خواهد بود. به گفته‌ گیتس، این خروج پیامدهای اقتصادی و سیاسی تامل‌برانگیزی خواهد داشت که نه تنها به بدترشدن وضعیت در بریتانیا می‌انجامد بلکه تمامی جهان را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

روز سه شنبه ۱۹ آوریل (۳۱ فروردین)، انتخابات مقدماتی در ایالت نیویورک برگزار خواهد شد. داوطلبان نامزدی انتخابات ریاست‌جمهوری از حزب دموکرات و جمهوریخواه، آخرین تلاش‌ خود را برای جذب رای شهروندان انجام می‌دهند.

نظرات
آخرین اخبار