انتشار اولین شماره از فصلنامه تخصصی «کاغذ رنگی» | فراتاب
کد خبر: 1070
تاریخ انتشار: 31 فروردین 1395 - 16:39
فصلنامه تخصصی «کاغذ رنگی» در حوزه ادبیات فارسی که به معرفی ادبیات و چهره‌های ادبی ایران و جهان می‌پردازد،

به گزارش فراتاب، اولین شماره از فصلنامه تخصصی «کاغذ رنگی» با چهار بخش «بهاریه»، «چهره‌های ادبی»، «کتابخانه» و «گزارش» برای علاقه‌مندان حوزه ادبیات منتشر شد.

بخش «بهاریه» که در ابتدای مجله درج شده، شامل پنج یادداشت نوروزی است که «یاد باد آن روزگاران» نوشته سعیده خجسته‌پور، «جشن نوروز» نوشته منصور ثروت، «همبرگر اسفناجی» نوشته علی‌محمد سجادی، «نوروز در شعر فارسی» نوشته احمد ابومحبوب و «جوراب اکبر آقا» نوشته عبدالحسین فرزاد مطالب این بخش را تشکیل می‌دهند.

این نشریه همچنین در بخش «چهره‌های ادبی» با مطالبی به سراغ امبرتو اکو، معین بسیسو، فریتس ولف و نیما یوشیج رفته که «چطور کتاب‌هایم را نوشتم؟» گفت‌وگوی مارکو بلپولیتی با امبرتو اکو با ترجمه مهشید اسماعیلی، «شعر قوی‌ترین خاکریز در برابر دشمن» نوشته معین بسیسو با ترجمه کیکاووس جهانداری و «خاطره‌ای از نیما» نوشته هادی شفائیه مطالب این بخش را تشکیل می‌دهند.

بخش «کتابخانه» این نشریه نیز به معرفی و بررسی برخی از کتاب‌های تازه منتشر شده می‌پردازد که در این بخش آثاری چون «درد دل» نوشته منصور ثروت، «سفرنامه حاج سیاح» به کوشش علی دهباشی، «ناگازاکی» اثر اریک فی، «اوهام دامنگیر» نوشته سینا حاجی آقاجانی توسط سعیده خجسته‌پور، مرتضی اسعدی و فرزانه رستمی بررسی شده‌اند. همچنین معرفی انتشارات سینانگار توسط سینا آقاجانی و گفت‌وگو با حاج آقا مطلع مدیر کتابفروشی تهران در شهر تبریز توسط حسین خشکبار، مطالب دیگر این بخش را تشکیل می‌دهند.

همچنین گزارش سعیده خجسته‌پور از نمایشگاه «وات دِ پاپ / what the pop» که همزمان با افتتاح گالری ثالث در این محل بپا شده بود، مطلب پایانی این نشریه را شامل شده است.

منبع: خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)

نظرات
آخرین اخبار