کد خبر: 10686
تاریخ انتشار: 15 مهر 1398 - 14:20
موضعگیری صریح مهندس بازوند در مقابل امهال وامها
استاندار کرمانشاه با امهال دوباره ی وامهای مناطق زلزله زده مخالفت خود را صریحا اعلام کرد

 فراتاب- کرمانشاه استاندار کرمانشاه راجع به امهال یک سال دیگر تسهیلات پرداخت شده به مردم گفت :امهال تسهیلات تا یک سال دیگر به سود گردش مالی و چرخه اقتصادی استان نیست ما شرایط زلزله زدگان را درک میکنیم ولی با این کار از نظر اقتصادی کل استان تحت تاثیر قرار میگیرد حتی مردم زلزله زده.

بازوند اظهار داشت: سه هزار و ۱۴۵ میلیارد تومان وام با هزار و ۵۰ میلیارد تومان سود آن در مناطق زلزله‌زده به مدت ۲ سال امهال شد که این گردش مالی برای ارائه تسهیلات به واحدهای تولیدی را با مشکل مواجه کرده و به ضرر استان است و بانک‌های استان منابع جدید برای پرداخت تسهیلات به بنگاه های اقتصادی را در اختیار ندارند.بسیاری از اشخاص حتی در زلزله آسیب هم ندیده‌اندو مدیران دستگاه ها بیش از مدت قانونی به امهال تسهیلات اصرار نکنند که مشکل آفرین خواهد بود.

 وی گفت: در تلاشیم که از بانک مرکزی برای بانک های استان ۲ هزار میلیارد تومان خط اعتباری بگیریم و  باید تا دومین سالگرد زلزله (۲۱ آبان) همه دستگاههای اجرایی تعهدات و کارهای خود را به اتمام برسانند و به مردم اعلام کنندکه چه کارهای انجام داده‌اند.

 او هچنین افزود :برای اتمام ساخت و سازها ۱۵۷ میلیارد تومان تسهیلات جدید به این مناطق اختصاص یافته و به هر واحد مسکونی شهری نیمه تمام ۱۲ میلیون تومان تسهیلات جدید پرداخت می شود و دولت برای مستاجران شهری مناطق زلزله زده نیز در صورت داشتن زمین تسهیلات ۴۰ میلیون تومانی در نظر گرفته است. .

 این درحالیست که است اقشار آسیب پذیر جامعه به دنبال تمدید امهال دوباره ی وامها بوده ودرک سخنان استاندار برایشان دشوار است چراکه وضعیت اقتصادی مردم و شاخص بیکاری استان گویای علت عدم رضایت ها  از وضعیت موجود است  .

 

 بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

 

نظرات
آخرین اخبار