کمک به عشایر کمک به تولید کشور است | فراتاب
کد خبر: 10668
تاریخ انتشار: 14 مهر 1398 - 17:40
استاندار کرمانشاه در جمع عشایر گیلان غرب:
هوشنگ بازوند همرته با مدیران رده بالای استانی ونماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی به دیدار عشایر این منطقه رفتند

فراتاب -کرمانشاه هوشنگ بازوند روز شنبه با حضور در منطقه عشایری «بیگ رضایی» شهرستان گیلانغرب ضمن دیدار با عشایربه بررسی مسائل و مشکلات مناطق عشایری پرداخت.

وی در نشست شورای عشایری که با حضور دکتر تجری نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی، مهندس سالاری معاون عمرانی استاندار، دکتر حاتمی معاون اقتصادی استاندار، مهندس مسعود بهرام نژاد، عظیمی مهر مدیرکل روابط عمومی استانداری، مدیران ستادی استانداری و ادارات استان و نمایندگان و بزرگان ایلات و عشایر استان در روستای صید ایاز منطقه گواور گیلانغرب برگزار شد؛ اظهار داشت:کمک به عشایر، کمک به رونق تولید است  تسهیلات اشتغال عشایری باید راستی آزمایی شود میراث فرهنگی باید برای توسعه گردشگری عشایری برنامه‌ریزی کند.

 استاندار کرمانشاه عنوان کرد :از قدیم‌الایام با سبک زندگی عشایری آشنا بوده‌ام و با دشواری ها و مشکلات این عزیزان بیگانه نیستم.در گذشته زندگی عشایری چندان به بخش دولتی محتاج و وابسته نبود و از رونق تولید خوبی برخوردار بودند. در شرایط فعلی نیز زندگی عشایری نباید چندان به دولت وابسته شود و این بخش تنها باید بسترها را فراهم کند.

او گفت:روغن کرمانشاهی  ازمحصولات مهم عشایری است که بایدبرندینگ  شود و زنجیره ی از پشم تا فرش با تعریف جایگاه عشایر باید تشکیل شود همچنین مراتع استان قابلیت بسیار زیادی برای کشت گیاهان دارویی دارند و اجرای این طرح‌ها با مشارکت عشایر کاملا امکان پذیر است.طرح اسکان عشایر باید طوری اجرا شود که سبب کاهش درآمدشان نشود و سبک زندگی آن‌ها را از حالت سنتی خارج نکند۱۱ کانکس مدرسه سیاربرای آموزش عشایری در اختیار این عزیزان قرار می گیرد..

 

 وی خاطر نشان کرد: گردشگری عشایری تکمیل کننده گردشگری روستایی است و اداره میراث فرهنگی و گردشگری باید برای توسعه این بخش برنامه ریزی کند.بتعداد زیادی  از گردشگران دوست دارند به جای مکان‌ها و هتل‌های لاکچری، از زندگی عشایری و سنتی بازدید کنند و این سبک زندگی برای آن‌ها از جذابیت‌های فراونی برخوردار است.

 بازوند افزود: اداره منابع طبیعی با عشایر همراه باشد و به آن ها کمک کند چراکه عشایر یک قشر تولید کننده است و کمک به عشایر در واقع کمک به رونق تولید کشور است .باید مشکلات تردد عشایر استان به مناطق گرمسیری ایلام مطرح و حل و فصل شود وتسهیلات اشتغال عشایری باید راستی آزمایی شود تا معلوم شود به دست عشایر واقعی رسیده است یا خیر.

 

  بازنشر این مطلب با ذکر منبع «فراتاب» بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار