کد خبر: 10661
تاریخ انتشار: 13 مهر 1398 - 18:10
تیم ملی کشورمان بازهم استرالیا را از پیش رو برداشت.

فراتاب - گروه ورزش: تیم ملی والیبال ایران در چهارمین دیدار خود از چهارچوب مسابقات جام جهانی والیبال 2019 ژاپن، ظهر امروز در شهر ناگانو برابر استرالیا قرار گرفت. تیم ملی تنها چند هفته پیش در مسابقات قهرمانی آسیا، در مرحله گروهی برابر این تیم شکست خورده بود اما در در فینال انتقام آن شکست را گرفت. اما در دیدار امروز، ایران در پایان طی چهار ست به پیروزی رسید. تیم ملی در سه دیدار اخیر خود دو شکست و یک پیروزی ثبت کرده بود.

ست اول

اولین امتیاز ست اول با اشتباه استرالیایی‌های روی سرویس عبادی‌پور به‌دست آمد. در ادامه استرالیایی‌ها توانستند برتری را در دست بگیرند اما ایران با درخشش اسفندیار و غفور توانست زودتر از حریف به امتیاز هشتم برسد (8-6). در حالی که پس از وقت استراحت فنی اول اختلاف به سه امتیاز رسیده بود، تیم حریف فاصله را کم کرد (11-10). در ادامه تیم ملی مجددا برتری را در دست گرفت و شانزدهمین امتیاز را امیر غفور برای ایران کسب کرد (16-13). با رسیدن اختلاف به 4 امتیاز، مربی استرالیا درخواست وقت استراحت کرد (18-14). دقایقی بعد، استرالیا دو امتیاز پیاپی کسب کرد و حساب کار 22-19 شد اما کولاکوویچ ترجیح داد تقاضای وقت استراحت کند. کمی بعد استرالیا سرویس خود را خراب کرد تا تیم ملی با نتیجه 25-22 در ست اول به پیروزی برسد.

ست دوم

در ست دوم بازهم ایران بود که با امیر غفور موفق شد امتیاز نخست را کسب کند. بازی تا امتیاز دوم پایاپای بود اما پس از آن استرالیا توانست اختلافی سه امتیازی در همان ابتدای کار ایجاد کند (3-6). استرالیا تا رسیدن به امتیاز هشتم توانست این اختلاف را حفظ کند (5-8). پس از آن استرالیا حتی موفق شد فاصله را بیشتر کند. با اشتباهات بازیکنان کشورمان اختلاف به پنج امتیاز رسید (7-12). عملکرد خوب استرالیا تداوم یافت تا این تیم با رسیدن به امتیاز شانزدهم وقت استراحت فنی دوم را فعال کند (10-16). تیم ملی در ادامه توانست تاحدودی فاصله را جبران کند (16-20). در نهایت به‌لطف سرویس‌های ریچاردز و البته سرویس خطای ایران، استرالیا موفق شد این ست را با نتیجه 25-18 از آن خود کند.

ست سوم

این‌بار امتیاز نخست ست را استرالیا کسب کرد. امتیاز سرویس امیر غفور حساب کار را در امتیاز سوم به برابری رساند. در ادامه بازهم استرالیا توانست برتری را در دست بگیرد اما تیم ملی اختلاف را جبران کرد و سرویس کنترل‌شده جواد کریمی امتیاز هشتم را برای کشورمان به ارمغان آورد (8-7). در ادامه بازی به‌صورت پایاپای دنبال می‌شد تا آنکه دفاع روی تور ایران امتیاز زیبایی کسب کرد (12-11). برتری ایران با حداقل اختلاف امتیاز تا رسیدن به وقت استراحت فنی دوم نیز ادامه پیدا کرد (16-15). در ادامه با دفاع عالی غلامی طلسم شکسته شد و اختلاف به دو امتیاز رسید تا مارک لبدو درخواست وقت اسراحت کند (18-16). لحظاتی بعد، جردن ریچاردز با دو اشتباه پیاپی به ایران دو امتیاز هدیه کرد. پس از آن عملکرد طوفانی بازیکنان ایران به‌لطف سرویس‌های فوق‌العاده غفور و دفاع جانانه مجرد شروع شد تا در پایان ست سوم 25-18 به نفع ایران تمام شود.

ست چهارم

در این ست نیز ایران موفق شد اولین امتیاز را کسب کند. تیم ملی از همان ابتدا موفق شد برتری خود را به حریف دیکته کند. استرالیایی‌ها هم روحیه خود را از دست داده بودند. ایران پنج امتیاز پیاپی کسب کرد و در نهایت با نتیجه 8-3 وقت استراحت فنی اول را فعال کرد. تیم ملی در ادامه نیز موفق شد به‌خوبی بازی را مدیریت کند (12-7). تیم ملی در ادامه سه امتیاز پیاپی را به حریف واگذار کرد. اما پس از آن ایران مجددا کنترل بازی را تا رسیدن به وقت استراحت فنی دوم در دست گرفت (16-13). در دقایق آتی، استرالیا موفق شد فاصله را به حداقل برساند تا ایگور کولاکوویچ درخواست وقت استراحت فنی کند (19-18).  تیم ملی دوباره اختلاف را به سه امتیاز رساند (21-18). استرالیایی‌های این اختلاف را جبران کردند تا بازی در امتیاز 24 مساوی شود و حساسیت به اوج برسد. در آخر، امتیاز پیروزی در این دیدار با یک دفاع روی تور جانانه به‌دست آمد تا با پیروزی 27-25 در ست چهارم، استرالیا دومین ناکامی خود برابر ایران را دو هفته پس از فینال قهرمانی آسیا تجربه کند.

نظرات
آخرین اخبار