کد خبر: 10623
تاریخ انتشار: 11 مهر 1398 - 18:30
نایب رییس کمیسیون عمران مجلس:

فراتاب – گروه سیاسی: در روزهای گذشته رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، در رابطه با زمین خواری در سواحل مکران هشدار داد، وی اظهار داشت: برخی با مجوز و به بهانه ی تولید میگو و ماهی، اقدام به خرید این زمین ها نموده اند، اما در واقع با آگاهی از اقدامات توسعه ای و سرمایه گذاری هایی که در آینده در این منطقه صورت خواهد گرفت، این کار را کرده اند که در وقت مقرر صاحب سودهای چند ده برابری شوند.

نایب رئیس کمیسیون عمران مجلس، اهمیت این مسئله و این منظقه را چنین تشریح می کند، وی در رابطه با گزارش هایی پیرامون زمین خواری در سواحل  مکران، اظهار داشت: مکران جزء مناطق استراتژیک کشور محسوب می شود، زیرا این مناطق عملا به اقیانوس هند متصل بوده و از این طریق دسترسی ویژه ای به کشورهای منطقه ای و فرامنطقه ای خواهد داشت.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همچنین در برنامه ششم توسعه کل کشور بر توسعه منطقه مکران و لزوم سرمایه گذاری در این مناطق تأکید شده است که این نشان دهنده اهمیت بسیار بالای این مناطق است.

متأسفانه یکی از آفات برنامه ریزی برای توسعه مناطق، سوء استفاده برخی افراد سودجو در کشور است، به طوری که افراد با استفاده از رانت اطلاعاتی، در مناطق حضور یافته و اراضی را با قیمت ارزان خریداری کرده و پس از مدتی با قیمت گران به فروش می رسانند . این نماینده مردم در مجلس دهم، بر لزوم برخورد با پرونده های زمین خواری در کشور تأکید کرد و گفت: دستگاه قضا باید با جدیت تمام با زمین خواران برخورد کند، در این صورت می توان به کاهش تخلفات و پرونده های زمین خواری امید داشت.

سید احسن علوی، تصریح کرد: منطقه ساحلی مکران جزء سرمایه های با ارزش کشور محسوب می شود که با برنامه ریزی دقیق و سرمایه گذاری هدفمند می توان این منطقه را به منطقه صنعتی، اقتصادی و گردشگری تبدیل کرد، به شرط آنکه بتوان این منطقه را از دست سودجویان و زمین خواران دور نگه داشت.

 

نظرات
آخرین اخبار