کد خبر: 10619
تاریخ انتشار: 11 مهر 1398 - 16:07
اختصاص دو گذرگاه مرزی برای تردد مسافرین به حلبچه
هیئتی از استان کرمانشاه به ریاست هوشنگ بازوند استاندارکمانشاه ، به حلبچه در اقلیم کردستان سفر کرده و با مقامات اقلیم دیدار کردند

فراتاب-کرمانشاه هیئتی از استان کرمانشاه به ریاست هوشنگ بازوند استاندار، امروز چهارشنبه 10 مهر به حلبچه در اقلیم کردستان سفر کرده و با مقامات اقلیم و این استان  دیدار کردند .

 پس از این دیدار طی کنفرانس خبری مشترکی اعلام کردند که روابط دو جانبه و به ویژه ارتباطات تجاری و اقتصادی محور اصلی گفتگوهای این دیدار بوده است.

آزاد توفیق اعلام کرد که گذرگاه های مرزی مشترک میان دو استان کرمانشاه و حلبچه و اجرایی کردن توافقات پیشین، موضوع اصلی گفتگوها بوده و اعلام شده که این گذڕگاه ها باید برای تردد شهروندان دو طرف و نیز فعالیت های تجاری گشوده شده و دولت اقلیم و دولت مرکزی عراق نیز اقدامات مربوط به همکاریهای لازم را انجام دهند.

بازوند استاندار کرمانشاه هم از سفر پیشین هیئت مقامات حلبچه به کرمانشاه گفت که تفاهم نامه همکاری مشتمل بر 16 ماده میان دو طرف به امضا رسیده و سفر امروز هیئت کرمانشاه پیرو این سفر و برای پیگیری اجرای این تفاهم نامه صورت گرفته است.

 که هیئت دولت ایران دو گذرگاه مرزی شوشمی و پشته با استان حلبچه را  به رسمیت شناخته وافزود :که اگر اجرایی شدن این تصمیم مدت زمان بیشتری به طول انجامید، راهکارهای دیگری برای تردد مسافرین از این گذرگاه ها در نظر گزفته خواهد شد.

 

 

بازنشر این مطلب با ذکر منبع<<فراتاب>> بلامانع است.

نظرات
آخرین اخبار