کد خبر: 10612
تاریخ انتشار: 11 مهر 1398 - 01:30
احسان روزبهانی:
وی همچنین اذعان کرد که باید مسیر رسیدن به المپیک اصلاح شود.

فراتاب - گروه ورزش: احسان روزبهانی، اولین بوکسور حرفه‌ای ایران در لیگ APB و دارنده کمربند قهرمانی در لیگ حرفه‌ای در خصوص رسیدن به المپیک و همچنین عدم رسیدگی به ورزشکاران گفتگو کرد.

روزبهانی در پاسخ به این سوال که تمرینات شما در حال حاضر پس از بازگشت از مسابقات جهانی روسیه چطور است،‌گفت:

 خوشبختانه تمرینات خوبی را پیگیری می‌کنم، اردوی مرحله جدید ما از 15 مهرماه برای حضور در تورنمنت بین‌المللی ترکیه آغاز می‌شود و سه ماه دیگر نیز برای کسب سهمیه المپیک باید در کشور چین وارد رینگ مسابقات شویم. 

او در پاسخ به این سوال که در مسابقات جهانی روسیه دو مرحله روی رینگ رفتید که گویا از نظر کادر فنی عملکرد شما قابل قبول بود، نظر شما در رابطه با مبارزه‌هایی که در مسابقات جهانی روسیه انجام دادید چیست، اظهار داشت:

 ما قبل از مسابقات جهانی متاسفانه در دیدارهای تدارکاتی شرکت نکرده بودیم و بچه‌های ما آمادگی کامل را نداشتند، من هم بعد از چندین و چند ماه بالاخره در یک رویداد سطح بالا و با کیفیت آن هم به نام مسابقات جهانی شرکت کردم. به هر حال بعد از  پایان مسابقات کادر فنی از عملکرد من راضی بود. بهترین بازی را انجام دادم، متاسفانه ما در فدراسیون جهانی کرسی نداریم و تا زمانی که کرسی نداشته باشیم وضعیت ما به همین شکل است. هیچ کسی نمی‌تواند برای ما کاری انجام دهد. ما در مسابقات بین‌المللی باید حریفمان را فقط ناک‌اوت کنیم تا برنده دیدار معرفی شویم، این در حالی است که حریفان ما هم در تمام مسابقات دست و پا بسته نیستند. 

روزبهانی در پاسخ به این سوال که بوکس ما در دو مرحله مسابقات کسب سهمیه المپیک باید حضور داشته باشد فکر می‌کنید با شرایط فعلی بوکس ایران می‌تواند سهمیه المپیک را کسب کند و در نهایت بوکس ایران در المپیک مدال آور باشد یا خیر، گفت:

 ما همیشه به فکر سهمیه گرفتن هستیم و بس، سهمیه گرفتن آسان است، مدال گرفتن مهم است. هیچ کسی به فکر مدال گرفتن بوکس ایران در المپیک نیست، کسی از مسئولان ورزش حاضر نیستند که قبل از المپیک مسیر بوکس را برای رسیدن به مدال المپیک برای ما درست کند. در حال حاضر هم گرفتن سهمیه المپیک تغییر کرده و ما باید در دو مرحله مسابقات تلاش کنیم تا سهمیه المپیک را کسب کنیم. 

اولین بوکسور حرفه‌ای ایران در لیگ APB و دارنده کمربند قهرمانی در لیگ حرفه‌ای در پاسخ به این سوال که آیا شما بالاخره می‌توانید در المپیک برای بوکس ایران مدال‌آ‌وری کنید یا خیر، گفت:

 واقعیت  این است تا ما نتوانیم با فدراسیون جهانی لابی کنیم و در کرسی‌های بین‌المللی و داوری نتوانیم پست بگیریم هیچ اتفاق خوبی برای بوکس ایران رخ نخواهد داد. ما در کرسی‌های بین‌المللی و کمیته داوران فدراسیون جهانی و آسیا هیچ جایگاهی نداریم به همین دلیل خیلی راحت حق ما را در مسابقات مختلف می‌خورند. نداشتن کرسی در فدراسیون جهانی و کنفدراسیون آسیا به ما ضربه زده و قطعا بعد از این هم ضربه خواهد زد. 

روزبهانی در پایان صحبت‌های خود با ا شاره به اینکه مسئولان ورزش نسبت به بوکس ایران بی‌تفاوت هستند گفت:

 بوکس که برای مسئولان ورزش اهمیت ندارد، دوران قهرمانی من رو به پایان است، اما در حال حاضر ما جوان‌ترهایی در اردوی تیم ملی داریم که هفت تا هشت سال از من کوچکتر هستند، کسی که به فکر ما نبود حداقل به این جوانان فکر کند تا آینده آ‌ینده مثل ما نباشد. /فارس
نظرات
آخرین اخبار