کد خبر: 10608
تاریخ انتشار: 10 مهر 1398 - 14:40
جلالی زاده نماینده ادوار سنندج درمجلس:

فراتاب – گروه سیاسی: یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرصت‌طلب‌ها با چادر، ریش و محاسن خود را حزب‌اللهی نشان می دهند، گفت: مسئولان نظام باید اخلاق‌مدار و الگوی دیگران باشند نه اینکه با بداخلاقی، پرخاش و ارعاب دیگران را از میدان به در کرده و جایگاه خود را تثبیت کنند.

جلال جلالی‌زاده نماینده ی پیشین حوزه ی انتخابی سنندج، دیواندره و کامیاران، با بیان اینکه یکی از علل بروز بداخلاقی در جامعه ما تربیت اشتباه در خانواده و توجه به ظاهر و گفتار افراد و نه رفتار واقعی آنهاست، اظهار کرد: فراموشی آموزه های اخلاقی و رفتار ریاکارانه از عوامل بروز بداخلاقی است. در واقع افراد با رفتار ریاکارانه و ظاهرسازی یک جایگاه و مقامی بدست می آورند ولی چون مسائل اخلاقی و آموزه‌های دینی ملکه ذهن آنها نشده است، در زمان عصبانیت بداخلاقی می‌کنند.

وی ادامه داد:برخی افراد برای اینکه به هدف خود برسند، ظاهرسازی می‌کنند گویی که مسلمان‌تر از آنها وجود ندارد اما وقتی به هدف مدنظر رسیدند، شخصیت واقعی خود را بروز می‌دهند. این رفتارها خطری برای کشور و نظام است زیرا افرادی که برای انقلاب و نظام زحمت کشیده‌اند چون اهل ریا نیستند، کنار گذاشته می‌شوند و افراد متملق و فرصت‌طلب میدان‌دار شده و در دستگاه‌ها و نهادها نفوذ می‌کنند. جاسوسی، اختلاس و رشوه‌ها نتیجه نفوذ همین افراد فرصت‌طلب به دستگاه‌هاست.

این نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در واقع وقتی توجه به ظاهر ملاک گزینش باشد، افراد فرصت‌طلب می‌توانند به دستگاه‌ها نفوذ کنند، تصریح کرد: آنها با چادر، ریش و محاسن خود را حزب‌اللهی نشان می دهند اما با سوء‌استفاده از جایگاه خود به ملت خیانت می کنند. برای مقابله با این افراد باید در شیوه گزینش‌ها و تایید صلاحیت‌ها بازنگری شود.

این فعال سیاسی در پایان گفت: مسئولان نظام جمهوری اسلامی که یک نظام اسلامی است، زیر ذره‌بین هستند و افرادی که می‌خواهند نماینده، وزیر و استاندار شوند، باید اخلاق‌مدار و الگوی دیگران باشند نه اینکه با بداخلاقی، پرخاش و ارعاب دیگران را از میدان به در کرده و جایگاه خود را تثبیت کند. اگر میدان برای نقد رفتار مسئولانی که بی‌اخلاقی می‌کنند باز نشود، این افراد حتی می توانند نظام و انقلاب را به خطر بیندازند./ منبع: ایسنا

 

نظرات
آخرین اخبار